رییس دانشگاه ایلام گفت: ۴۳ واحد فناور جدید از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم در این دانشگاه پذیرش شده اند.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ 11 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر طاهر علی محمدی  اظهار کرد: امروزه جهان به سرعت در حال تغییر و تحول بوده و هر ملتی ناچار به ایجاد تغییر خود در این زمینه است در غیر اینصورت اگه به این سمت حرکت نشود آن ملت تحت تأثیر تحولات جهانی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید به دنبال تولید علم‌ نافع باشد و این‌ یک وظیفه اصلی است که تنها در سایه آموزش موثر و پژوهش و فناوری میسر و عملی خواهد شد، افزود: نوع آموزش، کیفیت آن و انجام پژوهش و رفتن به سمت فناوری امری است که یا به تحقق یا عدم آن منجر می‌شود در واقع باید به جایی برسیم که دانشگاه بتواند حلال مشکلات جامعه باشد.

رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه تحول در دانشگاه‌ها مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: بُعد اصلی تحول، نخبگان دانشگاهی هستند و سرعت آن بستگی به عملکرد دانشگاهیان دارد، در واقع ریل‌گذاری دانشگاه باید به شکلی باشد که سمت و سویی را ایجاد کند که‌ منجر به تمدن نوین اسلامی - ایرانی شود.

علی‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف در دانشگاه ایلام یادآور شد: در حال حاضر ۴۳ واحد فناور با مرکز رشد دانشگاه همکاری دارند که این میزان نسبت به دو سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است.

وی با اشاره اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی، افزود: در این مدت ۱۴ مجوز رشته تحصیلی جدید در دانشگاه ایلام اخذ شده است.

رییس دانشگاه ایلام یادآور شد: راه اندازی سامانه استعدادهای درخشان، ارتقاء رتبه علمی، اصلاح آیین نامه انتخاب مدرس برتر آموزشی، طراحی سامانه هیات ممیزه و تهیه و تدوین دستورالعمل جذب رتبه های برتر کنکور در مقطع کارشناسی با قرار دادن مشوق های لازم از جمله اقدمات انجام شده در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی بوده است.

علی محمدی تاکید کرد: در حوزه پژوهش و فناوری نیز اقدامات چون ارتقاء رتبه علمی دانشگاه و قرار گرفتن در میان برترین های نظام رتبه بندی جهانی تایمز، توسعه و تکمیل زیست بوم فناوری و نوآوری با اجرذای برنامه های متنوع و کاربردی، افزایش ۲۵ درصدی سالانه حجم قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت از جمله اقدمات انجام شده در این دانشگاه است.

وی اضافه کرد: برگزاری اولین همایش بین المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان با حضور مسوولان عراقی، اخذ پنج شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فناوری، برگزاری رویداد استارتاپی کشاورزی، رویداد ایده شو از فن و حرفه تا صنعت و کیاهان دارویی از دیگر اقدامات انجام شده دانشگاه ایلام در حوزه پژوهش و فناوری بوده است.

رییس دانشگاه ایلام از اعزام ۱۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه به فرصت مطالعاتی کشورهای انگلستان، کانادا، اسپانیا، آلمان و مالزی در آذرماه سال گذشته خبر داد و گفت: اهتمام برای اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه، اجرای طرح ایده شو صنایع دستی و هنرهای تجسمی و انجام مقدمات برگزاری همایش ملی تببین اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری از جمله اقدامات و برنام های راهبردی دانشگاه ایلام در حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده است./م

بیشتر بخوانید :

ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار