کد خبر: ۱۱۱۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 10 July 2023

اختصاصی هما خوزستان

پرویزی بابادی

صدای پای آب نوید آرامش می‌دهد حرکت آب جاری و ساری شدن آن به منزله تداوم حیات در هر اقلیمی است چرا که آب مایه حیات بوده و چرخه اکوسیستم و زندگی از گیاهان تا حیوانات و جانوران انسان‌ها به وجود آب بستگی دارد برای ماندگاری آب مدیریت و برنامه‌ریزی‌های لازم منابع آبی صورت بگیرد.

نحوه برداشت و میزان برداشت از سطح سفره‌های آب زیرزمینی نیز باید مورد توجه قرار گیرد حفر چاه‌های غیر مجاز و استفاده سود جویانه از منابع آبی خسارت‌های جبران ناپذیری به بار می‌نشاند مصرف گرایی و استفاده بیش از حد آب در حوزه‌های مختلف خانگی، کشاورزی و صنعتی نیز گریبانگیر مردمان عصر کنونی شده است.

برای مدیریت مصرف آب راه حل‌های متفاوتی در طول ادوار مختلف تاریخ ارائه شده است برخی از راه حل‌ها بسیار کارشناسی شده علمی و فنی هستند و تاثیر چشمگیری در صرفه‌جویی آب به همراه دارند استان خوزستان منابع آبی خوبی از دیرباز داشته د رودخانه‌ها، کانال‌ها سدهای متعدد خوزستان را متمایز از دیگر استان‌های کشور قرار داد.

روی خوش سکه همیشه در خوزستان نبود طی سال‌های گذشته با وجود خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی، استفاده بی‌رویه از منابع آبی و ... حجم آب موجود در استان کاهش یافت به طور برخی روستاها تانکر آبرسانی می‌شوند ، تامین آب شرب مورد نیاز احشام همچنین آب لازم برای کشت و زرع از موضوعات اساسی استان خوزستان است که هر ساله در فصل تابستان به خصوص بیشتر به این موضوع‌ها پرداخته می‌شود.

محمدرضا کرمی‌نژاد مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به مشکل ۱۰ روزه قطعی آب بخشی از منطقه ملاشیه اهواز اظهارکرد: این منطقه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود که سال‌ها ست با کمبود شدید آب روبه‌رو است.

برای حل مشکل آب شرب در مناطق مختلف استان خوزستان اقدامات متعددی انجام شده است اما قطعی آب نشان از کافی نبودن تلاش های صورت گرفته است. طبق گفته کرمی نژاد  با اقداماتی که در جنوب و غرب اهواز انجام خواهد شد؛ مشکل کم آبی عین دو، کوی سیاحی، شهرک دانشگاه و ملاشیه برای همیشه حل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار