معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح شهیدمحمودوند، گفت: اجرای موفق این طرح، زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی در استان خوزستان را فراهم خواهد آورد و گامی مهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 10 July 2023

سیده فرانک موسوی در ستاد استانی طرح ساماندهی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل که امروز (۱۹ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: حرکت در راستای کاهش بازماندگی از تحصیل اولویت آموزش و پرورش است و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح شهید محمودوند به عنوان اصلی‌ترین طرح دولت برای انسداد مبادی بی‌سوادی، ادامه داد: تحقق پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، پیشگیری از بازماندگی از تحصیل در همه مناطق به ویژه مناطق محروم، روستایی و عشایری، برقراری عدالت آموزشی و رفع برخی از نیازمندی‌های دانش‎آموزان مناطق محروم از جمله اهداف اجرای این طرح است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: حضور به موقع همه کودکان واجد شرایط در کلاس اول ابتدایی، شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان لازم تعلیم دوره‎ ابتدایی (۶ تا ۱۱ سال)، شناسایی و جذب به موقع کودکان ۶ ساله واجد شرایط ثبت نام در کلاس اول ابتدایی و جلوگیری از بازمانده از تحصیل جدید، تسهیل شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان ۶ ساله واجد شرایط در کلاس اول ابتدایی با تعمیم دوره‌ پیش دبستانی به ویژه در مناطق روستایی، عشایری، دوزبانه و حاشیه شهر و پیشگیری از ترک تحصیل پیش از اتمام دوره ابتدایی از دیگر اقداماتی است که در طرح شهید محمودوند اجرا می‌شود.

موسوی گفت: اجرای موفق این طرح، زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی در استان خوزستان را فراهم خواهد آورد و گامی مهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است و البته این مسیر باید از طریق پوشش حداکثری دنبال شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار