مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: برخورد قانونی با واحدهای صنفی فروش خرمای غیر مجاز در خوزستان از سوی اداره کل استاندارد استان اعمال شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 09 July 2023

علی داودی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد انواع خرما (خرما مضافتی به استاندارد ملی شماره ۳۹۵ و خرما خاصه به استاندارد ملی شماره ۲۷۱۰ و خرما کبکاب به استاندارد ملی شماره ۸۰۳) و تاکید سازمان ملی استاندارد مبنی بر حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان، فعالیت‌های بازرسی از سوی اداره کل استاندارد خوزستان در سطح استان انجام شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: بازرسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل با مراجعه به واحدهای صنفی فروش خرما اقدام به رصد محصولات در سطح مراکز عرضه و برخورد با واحدهای متخلف کردند.

وی گفت: در این بازرسی‌ها ۲۰ واحد صنفی به دلیل درج نبودن نشان استاندارد بر روی محصولات و ابطال پروانه استاندارد در مجموع به تعداد ۱۰ هزار و ۸۲۷ بسته معادل ۱۳ هزار و ۲۳۴ کیلوگرم توقیف و صورتجلسه شدند.

داودی افزود: همچنین با هدف برخورد با واحدهای تولیدی مربوطه اطلاع رسانی لازم به سازمان ملی استاندارد نیز انجام و موضوع در حال پیگیری است.

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در صورت مشاهده خرماهای فاقد نشان استاندارد با واحدهای صنفی متخلف برخورد و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار