مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: به منظور پشتیبانی مطلوب از سرمایه گذاری های اقتصادی مختلف، احداث شهرک های صنعتی جدید در استان ضروری است.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 08 July 2023

علی مهدی پور شنبه در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شوش، اندیمشک و دزفول به همراه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان‌کرد: علاوه بر توسعه شهرک‌های صنعتی در خوزستان نیاز است که شهرک‌های جدید احداث شود تا شرایط برای جذب سرمایه گذار فراهم باشد، تلاش بر این است که وضعیت عمرانی شهرک‌های صنعتی استان وضعیت بهتری را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: شرایط زیر ساخت‌ در شهرک‌های صنعتی استان باید به گونه‌ایی مطلوب شود تا فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری ترغیب شوند و از مانع تراشی در مسیر سرمایه گذار در استان باید پرهیز کرد.

وی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان آمادگی دارد که در مناطق مختلف استان شهرک‌های صنعتی را گسترش و توسعه دهد تا زمینه‌ سرمایه گذاری برای صاحبان دانش فنی و صنعتگران و فعالان اقتصادی مهیا شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با تاکید بر ضرورت ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی در استان گفت: هم‌اکنون علاقه مندانی به سرمایه گذاری در استان هستند اما در شهرک‌های تقاضا محور زمین کافی برای واگذاری وجود ندارد که در اختیار آنان قرار گیرد.

اختصاص سه هزار میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی شهرک‌های صنعتی خوزستان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در حاشیه این بازدید بیان کرد: سه هزار میلیارد ریال در سال گذشته به شرکت پروژه‌های عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تخصیص داده شد که به همراه منابع داخلی پروژه‍‌های خوبی در حوزه عمران شهرک‌ها انجام گرفت.

مهرداد نیکو در ادامه به ضرورت ارتقاء زیر ساخت‌های شهرک‌های تقاضا محور در استان اشاره کرد و افزود: شهرک‌های صنعتی تقاضا محوری مانند شهرک‌های صنعتی اهواز، دزفول، اندیمشک، آبادان و شوشتر از شهرک‌های تقاضا محور هستند که فعالان اقتصادی بیشتری علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این مناطق دارند به همین منظور باید زیرساخت‌های این شهرک‌ها ارتقاء یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به مشکلات عمده تولید کنندگان در استان اظهارکرد: اغلب تولیدکنندگان در تامین نقدینگی و مواد اولیه دچار مشکل هستند که در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال حل این مشکلات در خوزستان هستیم.

نیکو با تاکید بر اینکه صاحبان واحدهای صنعتی باید نسبت به رعایت نکات و موارد ایمنی توجه ویژه داشته باشند افزود: یک واحد صنعتی هفته گذشته در شهرک صنعتی شوش طعمه حریق شد، از این واحد صنعتی حمایت‌های همه جانبه صورت خواهد گرفت تا مجدد به چرخه تولید باز گردد.

در خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار