هشدار پلیس فتا؛
فردی که با تبلیغات جعلی در فضای مجازی به بهانه فروش سوالات کنکور سراسری از داوطلبان کلاهبرداری می کرد دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 08 July 2023
دستگیری کلاهبردار فروش سوالات کنکور

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پلیس فتا استان گفت: با رصد فضای مجازی مشخص شد افرادی ناشناس در شبکه اجتماعی به بهانه فروش سوالات کنکور سراسری قصد کلاهبرداری از داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ را دارند که پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.
سرهنگ عمران فر به داوطلبان کنکور توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورده و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت نمایند.
این مقام سایبری یادآور شد: داوطلبان و والدین آن‌ها باید در مورد عضویت در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و عضویت و همکاری با برخی از این کانال‌ها و گروه‌ها که به دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند، به محرومیت از آزمون می‌انجامد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌ها را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار