رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران با اشاره به ظرفیت های مرز مهران برای فروش محصولات بومی منطقه، گفت: زمینه راه اندازی غرفه فروش صنایع دستی در پایانه مهران فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 08 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ افشین صیفی زاده اظهار کرد: در استان ایلام بیش از ۳۳ رشته صنایع دستی وجود دارد که شهرستان مهران یکی از قطب های تولید تعدادی از رشته های صنایع دستی مثل حصیربافی، کفش سنتی، گلیم، نمد و...است.

وی با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی برای اشتغال بانوان شهرستان، افزود: هم اکنون بیش از ۱۱ کارگاه صنایع دستی در شهرستان مهران فعال شده و در نظر داریم با آموزش های لازم بانوان بیشتری برای احداث کارگاه های صنایع دستی در شهرستان اقدام کنند.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران یادآور شد: ۳۰ نفر در شهرستان مهران در کلاس های آموزش صنایع دستی شرکت و موفق به کسب گواهینامه های لازم برای راه اندازی کسب و کار در زمینه صنایع دستی شده اند.

وی با اشاره به مشکلات فروش صنایع دستی در شهرستان مهران، تصریح کرد: فروش صنایع دستی صنعتگران معمولا به صورت اینترنتی و یا نمایشگاه های داخلی و خارجی است که معمولا مورد استقبال قرار می گیرد.

صیفی زاده گفت: یکی از مهمترین اقدامات میراث فرهنگی استان مقدمات راه اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در محل پایانه مرزی مهران برای فروش بدون واسطه به مسافران به خصوص گردشگران عراقی است.

وی بیان کرد: احداث این کارگاه در مراحل نهایی و به طور قطع در آینده ای نزدیک با راه اندازی این کارگاه بخش مهمی از مشکلات فروش محصولات صنعتگران شهرستان حل می شود./م

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار