معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ما مدل موفق توسعه شبکه‌ای را در مسیر توسعه کسب و کار به‌جد دنبال کرده و زمینه بهبود این فرآیند را دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 13 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا سلیمانی عصر امروز در همایش توسعه واحدهای صنعتی بر محور اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: برای رونق تولید در کشور باید شرایط اقتصاد کلان همراه با مؤلفه‌های تحرک‌بخشی به توان اقتصادی فراهم آید که در این زمینه باید تورم در حد نرمال جهانی کنترل شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ اقتصاد پیشرفته‌ای دارای تورم دو رقمی نیست، تصریح کرد: هیچ اقتصادی بدون ارتباط با اقتصاد جهانی رشد پیدا نمی‌کند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در ابتدای فعالیت خود به این نتیجه رسید که مناقشات ظالمانه نظام سلطه بر سر موضوع هسته‌ای علیه ایران باید به سرانجام معقول برسد، گفت: امید می‌رود تا پایان سال‌جاری بحث تحریم‌های اقتصادی ایران به یک جمع‌بندی مطلوب برسد.

سلیمانی با بیان اینکه اقتصاد باید درون‌زا و صادرات‌گرا باشد، افزود: در این راستا باید مصرف کالای ایرانی را برای خودمان در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برای کالای ایرانی در جایگاه جهانی باید بازار خوبی پیدا کنیم، بیان کرد: در کشورهای موفق مدل توسعه کسب و کار، مدل توسعه شبکه‌ای است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در 10 سال گذشته استان‌هایی در کشورمان در زمینه توسعه برنامه خوشه‌ای صنعتی موفق عمل کرده‌اند که بین ارگان‌های ذی‌ربط در آن نقاط هماهنگی‌های لازم وجود داشته است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توجه به افزایش تولید کالاهای صنعتی بدون یافتن بازارهای جهانی مناسب برای آنها نمی‌تواند به پیشرفت اقتصاد کشورمان منجر شود، ادامه داد: در این صورت حجم هنگفتی از این‌گونه کالاها در انبارها انباشته شده و روز به روز به اقتصاد کشور زیان می‌رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار