امام جمعه گچساران
حجت الاسلام رشیدی : در کدام شهر کشورمان از گچساران تا کلان‌شهر مشهد استاندار‌دهای معماری ایرانی_ اسلامی رعایت شده است و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی‌ترین مسائل خود بداند.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 30 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام محمد سعید رشیدی کیا، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت : مقام معظم رهبری در دیداری با اعضای شورا و شهرداری تهران در سال ۹۲ مواردی را بیان کردند که حقیقتاً معماری و نمای تهران نمای یک شهر اسلامی نیست؛ بنابراین در کدام شهر کشورمان از گچساران تا کلان‌شهر مشهد استاندار‌دهای معماری ایرانی_ اسلامی رعایت شده است و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی‌ترین مسائل خود بداند.

حجت‌الاسلام رشیدی کیا تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در بحث احداث ساختمان‌سازی، آپارتمان‌های چندطبقه با پنجره‌های گسترده رو به همدیگر و مشرف بر خانه همسایه، دیوار‌های نازک و غیراستاندارد هم چاره‌ای اندیشیده شود و باید کاری کرد چراکه درست نیست. باید به فکر حفظ مناظر زیبا در شهر باشیم، اما باید هم به فکر ساخت منازل زیبای اسلامی هم باشیم آن‌گونه که روح را بنوازد و انسان را به یاد خدا بیندازد و نه ابلیس را یادآوری کند.

امام‌جمعه موقت گچساران اظهار کرد: عذرخواهی می‌کنم از اینکه فضای مصلای نماز جمعه برای اقامه نماز‌ها مناسب نیست ما را حلال بفرمائید و ان‌شاءالله خداوند توفیق دهد که فریاد نمازگزاران را به گوش مسئولان می‌رسانیم این فضا برای اقامه نماز جمعه مردم گچساران مناسب نیست گرما نزدیک ۵۰ درجه است و در چنین فضایی واقعاً زجرآور است که بخواهیم خطبه‌ها را طولانی کنیم و از این بابت شرمنده همه عزیزان هستم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار