امام جمعه موقت اراک گفت:واقعه غدیر درس های فراوانی دارد که باید بصورت پیوسته تبیین شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ 30 June 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام سید علی حسینی پور در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه اراک، افزود: درس‌های غدیر باید تا روز ظهور حضرت ولی عصر(عج)، تبیین شود و مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: خانواده‌ها، آموزش و پرورش، مساجد و هیات‌ها بکوشند تا دانش‌آموزان و جوانانی تربیت کنند که معارف اسلامی با گوشت‌، پوست و استخوان آنها عجین شود.
امام جمعه موقت اراک ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود که در کنار دایر شدن مدارس فوتبال و کلاس‌های آموزشی شنا، کلاس‌های قرآن نیز برای آشنایی و تربیت کودکان قرآنی فعال‌تر شوند.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور عنوان کرد: یکی از آداب پسندیده اسلام، داشتن روحیه شکرگزاری است که شکر را می‌توان یکی از عوامل مهم برکت و فراوانی نعمت معرفی کرد.
وی گفت: برای ایجاد روحیه شکرگزاری، لازم است در مرحله اول انسان متوجه باشد که تمام نعمت‌هایی که به او می‌رسد در حقیقت از جانب خدای متعال است و همه موجودات واسطه‌های فیض الهی هستند.
امام جمعه موقت اراک اضافه کرد: اثر شکر در مرحله اوّل به خود انسان بازگشت می‌گردد و او را به کمالی از کمالات الهی می‌رساند و در مرحله بعد به محیط پیرامونی انسان می‌رسد.
حجت‌الاسلام حسینی پور، با بیان اینکه عزت، سعادت و رستگاری انسان در گرو تقوای الهی است افزود: اگر امروز نظام، جامعه و مردم نظام اسلامی ایران دارای جایگاه بالایی در جهان هستند، به واسطه شکرگزاری است.
وی عنوان کرد: خانواده‌های معظم شهدا بهترین الگو برای اقشار مختلف جامعه در راستای شکرگزاری، صبر و پایداری در برابر مشکلات و سختی‌ها هستند.
امام جمعه موقت اراک ادامه داد: اسلام مجموعه‌ای از مسابل عبادی‌، سیاسی و اجتماعی را در بردارد و انسان موظف است به تمام مسایل رنگ و بوی الهی بخشد و نسبت به تمامی این موارد شکرگزار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار