معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از قرارگیری نام ۳۷ عضو هیات علمی این دانشگاه در فهرست پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر جهان، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 29 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر محمدهاشم هاشم پور گفت: تعدادی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد در چند سال گذشته، با استفاده از داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس، پایگاه داده‌ای را با عنوان " Updated science-wide author databases of standardized citation indicators " راه اندازی کرده اند که شاخصی به نام شاخص استنادی مرکب را محاسبه می‌کند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: شاخص استنادی مرکب که پژوهشگران دانشگاه استنفورد در مقاله سال ۲۰۱۶ خود معرفی و محاسبه کرده اند، مجموعه‌ای از چند شاخص استنادی مجزا و مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات پژوهشگران، جایگاه‌های نویسندگی آن‌ها (الگوی هم نویسندگی) و شاخص H است که پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر جهان را معرفی می‌کند و در کشور ما به عنوان فهرست دانشگاه استنفورد شناخته می‌شود.
هاشم پور افزود: تازه‌ترین بروزرسانی این پایگاه داده که دامنه پوشش آن از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۱ میلادی است، فهرست نویسندگان پراستناد را بر اساس شاخص استنادی مرکب، در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی در بر می‌گیرد.
به گفته وی، در زمان حاضر ۳۷ عضو هیات علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در فهرست پر استناد ۲ درصد برتر جهان قرار دارند که با احتساب اعضای هیات علمی بازنشسته، پژوهشگران آزاد و پژوهشگرانی که در گذشته با این دانشگاه همکاری داشته اند، می‌توان گفت ۴۴ پژوهشگر از این دانشگاه در فهرست جهانی یاد شده قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار