استاندار گیلان:
استاندار گیلان مسئولیت حفظ جان مردم در مناطق ساحلی را بر عهده متولیان دانست و با تاکید بر بهره گیری از تمامی ظرفیتها برای مدیریت بهینه سواحل و طرح های سالم سازی دریا، گفت: نقاط خطر آفرین سواحل استان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته تا شاهد کاهش آمار غرق شدگان باشیم.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶ 28 June 2023

نقاط خطرآفرین سواحل گیلان مورد توجه ویژه قرار گیردنقاط خطرآفرین سواحل گیلان مورد توجه ویژه قرار گیردنقاط خطرآفرین سواحل گیلان مورد توجه ویژه قرار گیرد

به گزارش تابناک گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) در نشست ساماندهی سواحل گیلان در رشت بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای ارایه خدمات مطلوب به مردم در طرح های سالم سازی دریا تاکید کرد و افزود: پایش مستمر سواحل ، بکارگیری به هنگام و اثربخش ناجیان غریق و پیش بینی انواع برنامه های تفریحی و خدماتی با لحاظ پیوست فرهنگی از برنامه های ابلاغی به مجموع شهرستانهای ساحلی گیلان است.

وی اضافه کرد: متولیان این امر مهم، باید برای اجرای بهینه این برنامه ها در مناطق ساحلی استان گیلان با جدیت تلاش کنند.

وی در همین رابطه مسئولیت حفظ جان عموم مردم در تفریح گاههای ساحلی را برعهده ی متولیان و دست اندرکاران اجرای طرح های سالم سازی دانست و تاکید کرد: فرمانداران و دستگاههای متولی این حوزه، در بستر تعامل سازنده با حافظان نظم و امنیت و بکارگیری نیروهای مردمی از تمامی ظرفیتها برای ارایه خدمات مناسب در سواحل و طرح های سالم سازی دریا بهره گیری کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به طول 313 کیلومتری سواحل خزر در استان، تصریح کرد: فرمانداران باید در قالب برنامه های موثر، حلقه های محکمی از حوزه های مختلف و مرتبط با طرح های سالم سازی دریا ایجاد کنند تا کل طول سواحل در استان تحت پوشش و مدیریت متولیان قرار گیرد و از بروز هرگونه حادثه ی ناگوار برای مردم بویژه گردشگران پیشگیری شود.

دکتر عباسی عنوان کرد: در تمامی نوار ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی دریا باید مقرارت اعم از زمان شنا و استفاده از دریا رعایت شود که به طور حتم با رعایت مقررات و قوانین و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب به مردم؛ تعداد غرق شدگان در نقاط خطرآفرین نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی اضافه کرد: استفاده از سواحل برای همه آزاد است و باید راه‌های دسترسی به سواحل برای همگان از جمله خانواده‌ها آسان و تسهیل شود اما باید ساعت شنا مشخص باشد و در مناطقی که طرح‌های سالم‌سازی وجود ندارد، شنا ممنوع شود.

وی همچنین به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ماموریت داد تا مسئولیت برپایی نمایشگاههای ترکیبی ویژه ی ارایه انواع محصولات صنایع دستی، فرهنگی و کشاورزی را در طرح های سالم سازی دریا بر عهده گیرد و در بستر مشارکت دیگر دستگاههای متولی روند ارایه خدمات متنوع به مردم را تسهیل نماید.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به عزم جدی دولت و شخص ریاست محترم جمهوری برای آزاد سازی سواحل و رعایت حریم 60 متر دریا اضافه کرد: در برخی از شهرستانها از قبیل رشت و بندرانزلی که حجم ورود گردشگر به سواحل آن بالاست و نقاط حادثه خیز بیشتری نیز نسبت به دیگر شهرهای ساحلی استان دارند، مراقبتهای بیشتری لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار