سرپرست فرمانداری اهواز گفت: بازارچه‌های غیررسمی و دستفروشان اهواز برای رفاه حال مردم و زیباسازی شهر با همکاری شهرداری در حال ساماندهی هستند.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 27 June 2023

احمد موالی زاده بیان کرد: متاسفانه توسعه و پراکنش دستفروشان در اهواز چهره نازیبایی را به شهر داده که با همکاری شهرداری زمین‌هایی برای ساماندهی دستفروشان و بازارهای غیر رسمی مشخص شده و به مرور به این مکان ها منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح دستفروشان حذف نمی‌شوند ادامه داد: برای استقرار دستفروشان در این مکان‌ها عوارضی از آن‌ها دریافت نمی‌شود، از دستفروشان خواستاریم در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: یکی از بازارچه‌های غیر رسمی که مشکلات زیادی از جمله تولید زباله و ترافیک در شهر را ایجاد کرده بود جمعه بازار در منطقه مهدیس بود.

موالی زاده افزود: با هماهنگی شهرداری این بازارچه به زمینی به اندازه یک هکتار در همان منطقه منتقل شد.

وی بیان کرد: ساماندهی بازارچه‌هایی همچون کوی علوی، عامری و کیان نیز در دستور کار است و غرفه‌هایی برای ساماندهی این بازارچه‌ها ایجاد خواهد شد، برای اغناسازی بازاریان فعال در این مناطق نیز جلسات متعددی برگزار شده است.

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به طرح ساماندهی ورودی‌های شهر افزود: ورودی‌های شهر در شان کلانشهر اهواز نیست به همین دلیل پروژه‌ای برای زیباسازی ورودی‌ها تعریف شده که نخستین پروژه ساماندهی ورودی شهر از سمت ملاشیه است.

کشت شلتوک در اهواز ممنوع است

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به شرایط کشت تابستانه در اهواز افزود: کشاورزی در اهواز در سه حوضه آبریز دز، کارون و کرخه انجام می‌شود، در حوضه دز و کارون مشکلی در تامین آب وجود ندارد و کشت شلتوک در این حوضه‌ها انجام می‌شود.

موالی زاده با بیان اینکه چند سال است که در حوضه کرخه با کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم افزود: امسال نیز در این حوضه با کمبود آب مواجه هستیم به همین دلیل کشت شلتوک در حوضه آبریز کرخه اهواز ممنوع است و به همین دلیل اداره کل جهاد کشاورزی خوزستان الگوی کشت جایگزین اعلام کرده که انتظار می‌رود کشاورزان از این الگو تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه کشت تابستانه در اهواز تعطیل نشده است افزود: این اقدام به منظور صرفه جویی آب در حوضه کرخه و تامین آب مورد نیاز دامداران نیز هست.

 

 

انجام فرآیند اجرایی انتخابات اسفند ماه

سرپرست فرماندار اهواز بیان کرد: اسفند ماه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می‌شود به همین دلیل از یک ماه گذشته تمهیدات اجرایی انتخابات در اهواز کلید خورده است.

وی گفت: یکی از این اقدامات افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات ارتقاء رضایتمندی در جامعه با رفع مشکلات در شهر و بهبود نحوه خدمات رسانی است.

موالی زاده بیان کرد: از دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی خواستارم برای ارتقاء رضایتمندی مردم عملکرد مناسبی داشته باشند و در ارائه خدمات عملکرد بهتری را داشته باشند.

سرپرست فرماندار اهواز با بیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم یکی از مهم ترین برنامه های فرمانداری اهوازاست افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تقویت مشارکت سیاسی اقوام مختلف در دستور کار فرمانداری است.

وی با بیان اینکه مردم اهواز از برخی موارد در شهر رضایتمندی ندارند اظهار کرد: جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر برای افزایش رضایتمندی مردم اهواز برگزار شده که در آینده شاهد تحولاتی در این زمینه خواهیم بود.

موالی زاده با اشاره به یکی از طرح‌های فرمانداری اهواز برای رسیدگی به مشکلات مردم افزود: طرح " هر هفته یک محله و یک مسجد" از سوی فرمانداری اهواز در حال انجام است ، در قالب این طرح در دیدارهای مردمی که انجام می‌شود مشکلات مردم در مناطق مختلف دریافت و رسیدگی می گردد.

سرپرست فرمانداری اهواز بیان کرد: در قالب این طرح هر هفته در یکی از مناطق کلانشهر اهواز با همراهی مدیران دستگاه‌های مختلف با مردم دیدار داریم و در این نشست‌ها با مشکلات مردم از نزدیک آشنا می‌شویم.

موالی زاده با بیان اینکه تا کنون چهار جلسه مردمی در نقاط مختلف اهواز برگزار شده است اظهار کرد: در این دیدارها مشکلات مناطق مختلف احصا و دستگاه‌های متولی ملزم به پیگیری این مشکلات می‌شوند.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه در این طرح ازظرفیت معتمدین و بزرگان مناطق برای پیگیری مشکلات استفاده می‌شود افزود: برنامه هر هفته یک روستا نیز برای دیدار با مردم روستا و دریافت مشکلات آن‌ها در حال انجام است، این فعالیت‌ها برای ارتقاء رضایتمندی مردم و ایجاد مشارکت‌های مردمی بسیار اثر گذار است.

بازارچه‌های غیر رسمی و دستفروشان اهواز در حال ساماندهی هستند

۱۵ روستای بخش غیزانیه شهرستان اهواز درگیر تنش آبی هستند

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه ۱۵ روستای بخش غیزانیه اهواز درگیر با تنش آبی هستند افزود: بسیج سازندگی و سپاه در کنار شرکت آبفا مسئولیت آبرسانی در مناطقی که درگیر با تنش آبی هستند را بر عهده دارند.

موالی زاده ادامه داد: اگر اعتبار خوبی در این بخش تزریق شود تا سال آینده مشکل آبرسانی به این روستاها حل خواهد شد، در حال حاضر آبرسانی به روستاهایی که در این بخش تنش آبی دارند با تانکر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش اسماعیلیه اهواز نیز با مشکل آبرسانی به برخی روستاها به دلیل نوسانات برق مواجه بودیم که با کمک شرکت نفت و گاز اروندان مشکل برق منطقه حل شد و آب در این بخش پایدار شده است.

 

پروژه ها پیوست اجتماعی ندارند

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه متاسفانه پروژه‌ها اغلب پیوست اجتماعی ندارند افزود: به عنوان مثال در اغلب پروژه‌ها رضایتمندی مردم، سرعت عمل و ترافیکی که اجرای پروژه ایجاد می‌کند دیده نمی‌شود به همین دلیل باعث ایجاد نارضایتی در مردم می‌گردد.

وی گفت: سال گذشته به دلیل شدت گرفتن نارضایتی مردم از پروژه‌هایی که در شهر در حال انجام بود در اسفند ماه فعالیت پروژه ها متوقف شد.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه وضعیت نامناسب آسفالت یکی از عوامل نارضایتی مردم این شهر است بیان کرد: آسفالت سازی اهواز به ۲ دستگاه شهرداری و شرکت آبفا که پروژه‌های متعدد در سطح شهر دارد واگذار شده است.

موالی زاده افزود: گروه‌های جهادی و فعالان اجتماعی مشخص شده تا مشکلاتی که در شهر باعث آزار مردم می‌شود را اطلاع رسانی کنند.

بازارچه‌های غیر رسمی و دستفروشان اهواز در حال ساماندهی هستند

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای آسفالت اهواز

موالی زاده با بیان اینکه نهضت آسفالت در اهواز از سوی شهرداری در حال انجام است افزود: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت اهواز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پاییز امسال مشکلات آسفالت اهواز برطرف می‌شود و وضعیت شهر در این بخش بهبود می یابد.

سرپرست فرمانداری اهواز افزود: اجرای پروژه عظیم فاضلاب اهواز در یکسال اخیر باعث شده تا وضعیت آسفالت در این شهر نسبت به قبل شرایط بدتری را داشته باشد.

کلانشهر اهواز دارای سه بخش غیزانیه، مرکزی و اسماعیلیه است و جمعیت این شهرستان بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده که ۵.۲۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار