معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که از اندوخته‌های علمی و تجربه‌های بازنشستگان برای توسعه و پیشبرد امور استفاده شود و این تجارب به نسل‌های بعدی منتقل گردد.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 27 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مرادعلی پیوند در کمیته پیگیری امور بازنشستگان استان تصریح کرد: همه ما روزی بازنشسته خواهیم شد لذا هرگونه برنامه ریزی و بسترسازی برای ارائه خدمت و توانمندسازی جامعه بازنشستگان و استفاده از تجارب آن‌ها که سال‌ها تلاش کردند، الزامی است.
پیوند با بیان اینکه مردمی سازی فعالیت‌ها از سیاست‌های خوب دولت سیزدهم است، تاکید کرد: بازنشستگان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و باید از تجربه‌های این عزیزان در پیشبرد برنامه‌های دولت، نظام و امور مردم بهره گرفت.
وی استفاده دستگاه‌های اجرایی از این تجارب ارزنده بازنشستگان را امری مهم برای تحقق اهداف درون سازمانی دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی و ادارات تجربه‌های ارزشمند بازنشستگان را به عنوان یک فرآیند مدیریتی علمی مورد استفاده قرار دهند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هم اندیشی با بازنشستگان و روسای کانون بازنشستگان استان را مفید دانست و با بیان اینکه از مشکلات بازنشستگان غافل نیستیم بر لزوم همدلی، انسجام و تلاش جدی، پیگیر و همگانی برای حل مشکلات آن‌ها تاکید کرد.
پیوند خاطرنشان کرد: امروز اشتغال مسئله مهم ما است و باید فضا را به سمت توسعه کارآفرینی، اشتغال و در زمینه کار‌های فنی سوق دهیم و با استفاده از ظرفیت بازنشستگان و اعطای تسهیلات خوداشتغالی به توسعه کارآفرینی در استان کمک کرد.
وی با بیان اینکه باید به فعالیت‌هایی پرداخته شود که نمود داشته و همیشگی باشد، اظهار داشت: مشاوره با بازنشستگان و بهره مندی از اندوخته‌های ارزنده این عزیزان می‌تواند دستیابی به اهداف را تسریع ببخشد.
پیوند، نگاه ویژه به مسائل فرهنگی، معیشتی و سلامت جامعه بازنشستگان و پیشکسوتان و تکریم و پاسداشت آن‌ها را مهم خواند و خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با صندوق و کانون بازنشستگی استان شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، بر اجرای برنامه‌هایی از جمله ورزش‌های همگانی، پیاده روی، شنا، شب شعر، شاهنامه خوانی، سفر‌های زیارتی و کتب خوانی ویژه بازنشستگان تاکید کرد.
پیوند با اشاره به آموزه‌های دینی و اخلاقی مبنی بر تکریم و تجلیل بزرگان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه و دستگاه‌های اجرایی گفت: باید تلاش کنیم زمینه ارتقا و توسعه خدمات رفاهی مطلوب به این عزیزان فراهم شود.
به گفته وی، نسل امروز باید قدردان زحمات و تلاش‌های این قشر عزیز و زحمت کش باشد و روزی که به نام این عزیزان است بهترین فرصت برای ارج نهادن به زحمات و خدمات آن‌ها می‌باشد.
پیوند عنوان کرد: این عزیزان سال‌ها عمر خود را صرف خدمت به کشور کردند و سربلندی امروز جمهوری اسلامی نتیجه تلاش و عملکرد آنهاست و به عنوان سرمایه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای جایگاه ویژه و برجسته‌ای هستند.
دبیر شورای اداری استان بر اولویت بندی و پیگیری مشکلات جامعه بازنشستگان استان تاکید کرد و گفت: در جلسه شورای اداری مشکلات و مطالبات به حق این قشر فرهیخته از ادارات و سازمان‌ها را با مدیران در میان خواهیم گذاشت و حتما تاکید خواهد شد تا این خواسته‌ها در برنامه‌های کاری ادارات قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار