معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد
تابناک هرمزگان- به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام ، توصیه های بهداشتی ذیل برای ذبح دام در عید قربان مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 27 June 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//معاون  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان، درخصوص توصیه های بهداشتی، بیان کرد: از خرید دام زنده و یا گوشت هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می شوند، خوداری شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود :افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و همچنین خونابه‌ ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

معاون بهداشتی تاکید کرد: مردم باید دقت کنند که به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است، ذبح و مصرف نکنند. گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل24 ساعت در دمای 4 درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود. جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از 48 ساعت نگهداری در دمای 4 درجه سانتی گراد، مصرف شود.

دکتر ذاکری گفت :درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل نمایید.

وی اعلام کرد: درسال جاری  تاکنون  13 مورد  مشکوک  و 3 مورد قطعی ابتلا به تب کریمه کنگو ودر سال  گذشته 41 مورد مشکوک و 13مورد قطعی ابتلا به تب کریمه کنگو دراستان شناسایی گردید که همه آنها سابقه تماس با دام داشتند و برای  این افراد نمونه گیری های لازم انجام شد و درمانهای اختصاصی را دریافت نمودند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار