کد خبر: ۱۱۱۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵ 02 April 2023

یاسین کاوه پور طی پیامی سیزدهم فروردین روز طبیعت را به شهروندان آبادانی تبریک گفت.
متن پيام به شرح ذيل است :
 
“به نام یگانه هستی بخش”
حضرت محمد (ص) فرمودند: هر کس درختی بکارد و در نگهداری آن بکوشد تا میوه دهد، در برابر هرچه از آن میوه به دست آید، پاداشی نزد خدا خواهد داشت.

آشتی با طبیعت، همواره در قاموس ما ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است. اصلی ترین نتیجه و ثمره انس با طبیعت، سیر در کمال و جمال الهی است؛ بی گمان طبیعت سرشار از عبرت و از گویا ترین آیات الهی برای شناختن زیبایی های خلقت می باشد. بدون شک قلبهای بیدار و پاک سرشت از تک تک آیات الهی عبرت گرفته و از هر نشانه ای درس می گیرند، دوستی، مودت، نشاط و زدودن روان از کینه ها و کدورتها همواره به عنوان یادگاری از روزگاران گذشته و از نیاکان ما در روز طبیعت خود را متجلی ساخته است.

هرساله در سیزدهم فروردین ایرانیان در دامان پرمهر طبیعت گرد هم می آیند تا روز طبیعت را در سایه مهربانی ها و نیکی ها بگذرانند، روز طبیعت این فرصت را برای ما فراهم می سازد تا از قدرت لایزال الهی بیش از پیش آشنا آگاه شده و از زیبایی های طبیعت بهره مند شویم.

روز طبیعت نباید تنها روز ارتباط آدمی با طبیعت باشد، بلکه همان گونه که از نام آن پیداست، این روز باید مبدا و نقطه آغازی برای ارتباط انسان با طبیعت باشد، حفظ طبیعت حداقل خدمت و شکرگزاری انسان نسبت به خلقت الهی محسوب می شود، خلقتی که در سرتاسر آن مظاهر جلال و جمال و جبروت و عظمت خداوند متعال قابل مشاهده است، پس این آینه زلال را همچنان زلال نگاه داریم.

روز انس با طبیعت فرصت بسیار مناسبی است تا درس احترام به طبیعت را به کودکانمان بیاموزیم. عشق به طبیعت را در دل فرزندان دلبندمان بکاریم تا بدانند برای شکرگزاری شایسته نعمت طبیعت، باید در حفاظت از این امانت الهی کوشا باشند.

یاسین کاوه پور
شهردار آبادان

برچسب ها: شهرداری آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار