مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی کرمانشاه:
مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی استان کرمانشاه با اشاره به نبود حداقل حمایت از تئاتر استان کرمانشاه گفت: تئاتر استان کرمانشاه نیازمند حمایت جدی از سوی مسئولین است.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 20 June 2023

محمدرضا درند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: تئاتر با تولید، اجرای نمایش و حضور مردم در سالن‌ها زنده است، اما وضعیت تئاتر استان کرمانشاه از جهت تولید مناسب نیست.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های تئاتر و شرکت هنرمندان بنابر ذوق و سلیقه خود در آن‌ها، افزود: از هنرمندان و تئاتر به ویژه در استان کرمانشاه حداقل حمایت صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی استان کرمانشاه تصریح کرد: پیشتر مبالغی از سوی اداره کل هنر‌های نمایشی و انجمن هنر‌های نمایشی ایران به حساب انجمن واریز می‌شد و همان مبلغ که معمولا ناچیز بود بین گروه‌ها تقسیم می‌شد، اما اکنون قطع شده است.

وی گفت: انتظار هنرمندان تئاتر جلب حمایت استانداری کرمانشاه است تا از این طریق هنر تئاتر در استان کرمانشاه جان تازه‌ای بگیرد.

درند تاکید کرد: با حضور مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تلاش‌هایی برای کمک و پشتیبانی از این حوزه صورت گرفت و درگیر چندین برنامه کلان کشوری شدیم که امید است با انتصاب صفدری بر مسند معاونت استانداری در موقعیت جدید این حمایت ادامه داشته باشند.

وی عنوان کرد: هنرمندان تئاتر در استان کرمانشاه تمام سعی خود را می‌کنند با هزینه شخصی اجرای نمایش را به صحنه می‌رسانند و با حداقل دریافتی بابت فروش بلیت بخش ناچیزی از آن هزینه‌ها را جبران می‌کنند.

مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی استان کرمانشاه تشریح کرد: از ابتدای امسال تا اواخر خرداد ماه ٩ اثر روی صحنه داریم که باید با حمایت‌های مالی تعداد بیشتری از اجرا‌ها بر روی صحنه برود.

این مسئول وضعیت درآمدی تئاتر را هم نامناسب عنوان کرد و گفت: باید برای حل این مشکلات بخش حمایت مالی تئاتر که همان جذب اسپانسر است مانند دیگر استان‌ها به شکل جدی وارد تئاتر استان کرمانشاه شود.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های تئاتر در استان کرمانشاه مناسب است و جزو استان‌های با امکانات خوب در این زمینه هستیم، اما همین سالن‌ها نیازمند تجهیزات هستند و برای پلاتو هم نیازمند نوسازی این سالن‌ها هستیم.

درند تاکید کرد: اگر برای تعیین جایگاه تئاتر کرمانشاه، ارزیابی استان‌ها در جشنواره‌ها را مورد توجه قرار دهیم، کرمانشاه همیشه پای ثابت جشنواره‌ها بوده و عناوین خوبی به دست آورده و کماکان افتخارآفرینی دارد.

وی افزود‌: کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که همیشه در زمینه نمایش حرف برای گفتن دارد، امید است نسل جدید که به تازگی به تئاتر استان کرمانشاه اضافه می‌شوند همین مسیر را طی کنند.

درند بیان کرد: هنرمندان پیشکسوت جزو ثروت‌های ما محسوب می‌شوند که حفظ احترام و جایگاه ارزشمند آن‌ها ضروری است و در محافل خود به عنوان پشتیبان واقعی هنرمندان تئاتر استان کرمانشاه از وجود آن‌ها بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام /ح

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار