آئین رونمایی از پوستر نمایش «ده دقیقه داغ» در آمفی تئاتر سالن پلاتو، در بوستان پردیس هنر اصفهان با حضور عوامل و اصحاب هنر و رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 19 June 2023

نمایش «ده دقیقه داغ» به طراحی و کارگردانی محسن عرب‌زاده و قلم محسن رهنما از روز پنجشنبه، ۱ تیر ۱۴۰۲ هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تالار هنر اصفهان به روی صحنه خواهد رفت.

در این آئین نیما پیراسته، گرافیست پوستر این اثر گفت: متأسفانه، هم پوستر و هم گرافیک در جامعه ما طرد شده‌است و یا به عنوان یک مسئله تجملاتی درنظر گرفته می‌شود اما؛ من هرگاه که در زمینه پوستر تئاتر فعالیتی داشتم با این دید شروع کردم که من هم بخشی از این داستان هستم و رسالتی دارم که باید به بهترین نحو ارائه و بیان کنم.

وی افزود: برای اکثر طراح‌های گرافیک، طراحی پوستر تئاتر یکی از جذاب‌ترین بخش کار است؛ دلیل این موضوع این است که، هر تئاتری یک دغدغه انسانی دارد و این یک فرصت خوبی برای طراح است که آن دغدغه انسانی را در غالب تصویر بیان کند. همچنین زمانی که انسان با دوستان بزرگواری همچون این عزیزان کار می‌کند این رسالت سخت‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

این گرافیست خاطرنشان کرد: چیزی که در این سال‌ها به آن رسیده‌ام این است که، پوستر در دو بخش تعریف می‌شود؛ پوستر قبل از تئاتر و پوستر بعد از تئاتر. رسالت قبل از تئاتر همان دعوت‌کنندگی و بیان کلی از موضوع است. چیزی که بتواند خاطره آن اثر و تجربه آن را ماندگار کند. این مسئله متأسفانه در ایران کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که در دنیا این موضوع کاملاً برعکس است و حتی برای این کار شغل تعریف شده است. پوستر باید بیانگر یک خاطره، حال خوب و تجربه باشد.

در ادامه این مراسم محسن عرب‌زاده، کارگردان و طراح این اثر گفت: امشب ما زیاد حرف نمی‌زنیم چرا که امشب شب پوستر و گرافیست آن است؛ ولی از همین‌جا از همه افرادی که در این راه مارا کمک کردند تشکر می‌کنم. حدود دوازده سال پیش آقای بقایی طرحی را به ما دادند و ما روی آن فکر کردیم تا به امروز که با همت آقای حاجیان مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها و آقای حسینی کار شد و منجر به این شد که ما بتوانیم از اول تیرماه، خدمت مردم عزیز اصفهان باشیم.

علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها در ادامه افزود: افتخار این را داشتم که پنج سال به عنوان یک پشتیبان در خدمت باشم. خداقوت به آقای رهنما و عرب‌زاده که شروع این کار را از اسفند ماه زدند. همچنین یک خداقوت برای آینده این کار که از یک تیر ماه قرار است به روی صحنه برود و جامعه هنری بتواند این کار را به اصفهان و حتی کشور نشان دهد. برای اولین بار در کشور، سازمان آرامستان‌ها دست به کاری زده‌است که اگر این کار، کار خوبی شود که می‌شود، بسیاردیده خواهد شد.

وی خطاب به اصحاب هنر و رسانه بیان کرد: وقتی شخصی که اهل تئاتر نیست و از قشر شما نباشد، تحت تأثیر بازبینی قرار گیرد همچون خود من، یعنی کار درست است و قطعاً روی صحنه این مسئله به مراتب بیشتر خواهد بود. امیدوارم که این کار منجر به ادامه همکاری ما با هنرمندان عزیز شود و بتوان فراتر قدم برداشت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها تاکید کرد: این کار، کار بزرگیست و برگرفته از داستانی واقعیست. هنرمندان خیلی می‌توانند به ما کمک کنند همچنین اگر فکر می‌کنید نظری، انتقادی یا فکری می‌تواند به بهبودی این وضعیت کمک کند ما با آغوش باز پذیرای این نظرات هستیم.

در ادامه این مراسم علی دادفر، مدیر مجموعه تالار هنر شهرداری اصفهان تصریح کرد: افتخار می‌کنم که در زمانی در شهرداری کار می‌کنم که مجموعه آرامستان‌ها که کمتر کسی از آن انتظار تئاتر دارد حامی شده است واین بیانگر این است که مجموعه شهرداری به قدری به بلوغ فرهنگی رسیده که می‌تواند حرفش را در غالب هنر بزند.

وی افزود: با توجه به اینکه جز معدود افرادی بودم که این کار را بازبینی کردم، باید بگویم که این اثر ارزش چندبار دیدن را دارد. امیدوارم که مثل امروز در طول اجرا حامی و تبلیغ‌کننده این اثر باشید.

در ادامه ناصر کوشان، نویسنده برجسته اصفهان بیان کرد: ارتباط من و محسن عرب‌زاده به بیش از سی سال می‌رسد و همیشه در زمینه تئاترهایش، او را حمایت کردم. همچنین محسن رهنمای عزیزی که اهل قلم است همچون من؛ من با او احساس همدردی می‌کنم.

وی افزود: خارج از صحبت‌هایی که شد، طبیعیست که ازتئاتر حمایت می‌کنم ولی عده‌ای نوع و سبک تئاتر را به سبک کمدی برده‌اند که این نوع تئاتر، باب میل من نیست. کسانی که همچون آقای عرب‌زاده کار تئاتر می‌کنند صرفاً سفارش را انجام نمی‌دهند و دغدغه را بیان می‌کنند.

نویسنده و فعال حوزه تئاتر تاکید کرد: اگر ما افرادی که اهل تئاتر هستیم، دیدگاه و شناختی از تئاتر نداشته باشیم ماندنمان در این عرصه دیگر لزومی ندارد.

کوشان تصریح کرد: این که آقایون با پوشیدن چادر نقشی زن نما را بازی می‌کنند و به عنوان تئاتر کمدی نمایشش می‌دهند، سلیقه من نیست. نظر من این است که تئاتر، خارج از سفارش‌هایی که به آن داده می‌شود باید درگیری شخصیت‌ها را برای بازگویی یک ایده‌ای که هم می‌تواند بخش سفارش تئاتر را تأمین بکند و هم می‌تواند به بخش انسانی آن اهمیت دهد پرداخته شود؛ یعنی بیان کند که آن تئاتر چه معنا و مفهومی دارد. تئاتر جنبه‌های مختلفی دارد که خواهش من از اعضای شهرداری این است که فقط به سفارش‌های آن توجه نکنند.

این آئین رونمایی با امضای هنرمندان بر روی پوستر این تئاتر به پایان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار