رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از تشریح جزئیات برگزاری مراسم گرامیداشت «شهید چمران» خبر داد و گفت: او یک شخصیت برجسته علمی و ایمانی بود.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 19 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدنبی احمدی ظهر امروز در نشست خبریِ تشریح چگونگی برگزاری مراسم گرامیداشت «شهید چمران» که در سالن جلسات دانشگاه رازی برگزار شد اظهار کرد: ٣١ خردادماه سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید است.

وی افزود: به همین مناسبت برنامه‌ای در کشور به صورت سراسری و آنلاین برگزار می‌شود و احتمالا سخنرانی و یا قرائت پیام مقام معظم رهبری، وزیر علوم و رئیس سازمان بسیج اساتید کشور را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در تشریح ویژگی‌های برجسته شهید چمران، تصریح کرد: شهید چمران دارای یک شخصیت ویژه علمی و ایمانی بود، برای تحصیلات عالیه به آمریکا رفت، اما زاویه مبارزاتی خود را فراموش نکرد و برای گذراندن دوره‌های نظامی به مصر و سپس لبنان سفر کرد.

وی گفت: شهید چمران به همراه امام موسی صدر جنبش امل را در مصر و لبان تشکیل داد که نقش ویژه‌ای در مبارزات آن زمان رقم زد، پس از پیروزی انقلاب مدتی عهده دار وزارت دفاع بوده و سپس نماینده مجلس شد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد: شهید چمران حین جنگ تحمیلی به اهواز رفته و ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد و نکته بارز این است که کار شهید چمران نقش ویژه‌ای در همدلی، همراهی و صمیمیت ارتش و سپاه ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: شهید چمران در نهایت در سال ١٣۶٠ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش و خمپاره در سن ۴٩ سالگی به شهادت رسید او علم، دانش و اخلاق را ترکیب کرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد: علم گاهی سبب مصیبت می‌شود، شهیدی در آمریکا نخبه شد تمام امکانات رفاهی را برایش فراهم کردند، اما پشت پا زد که نشان از تقوا و ستیزی است که در وجود این شهید سرافراز است و هیچگاه گرفتار پیامد‌های بد و غرور نشد.

وی گفت: شهید چمران به سنت حسنه پیامبر اسلام (ص) پایبندی داشت و تجدد را به صورت کامل برای خود داشت او علم و عمل را با هم همراه کرد.

احمدی با تاکید بر اینکه قصد ما این است که اسوه حسنه ویژه برای اساتید و دانشجویان در ٣١ خرداد ماه رقم بخورد، خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه در سالن فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از فرماندهان سپاه استان کرمانشاه در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، تاکید کرد: بیش از یک هزار و ٢٠٠ نفر استاد بسیجی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه داریم.

احمدی تاکید کرد: اعضای هیئت علمی استان کرمانشاه حدود ۴۵٠ نفر هستند که از این تعداد بیش از ٢٠٠ نفر بسیجی هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار