محیط بانان یک مارمولک آگاما صخره‌ای که درون چاه کشاورزی در روستای چاه دراز استهبان گرفتار شده بود را نجات دادند.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 18 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در تماس تلفنی مبنی بر گرفتارشدن یک مارمولک آگاما صخره‌ای درون چاه کشاورزی در روستای چاه دراز ازتوابع استهبان محیطبانان به منطقه عازم شدند و باهمکاری کشاورزان روستای چاه دراز آگاما را نجات دادند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان گفت: آگاما با نام علمی (Agama) به گونه‌ای از مارمولک با دم‌دراز و حشره‌خوار گفته می‌شود که در طبیعت این شهرستان یافت می‌شود.
ذبیح اله محمدی افزود:آگاما‌ها در اندازه‌های گوناگون از ۱۲٫۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و رنگ‌های مختلف یافت می‌شوند. شناخته‌شده‌ترین آگاما، آگامای معمولی است که به فراوانی در آفریقای سیاه زندگی می‌کند.
وی با تاکید به شهروندان و روستاییان برای مراقبت از محیط زیست و حیات وحش از همگان خواست تا در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش که در چاه‌های کشاورزی یا جا‌های مشابه محبوس می‌شوند، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان اطلاع دهند و از آذیت و آزار این گونه‌ها بپرهیزند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان استهبان خاطر نشان کرد: نیرو‌های یگان حفاظت و محیط بانان در شهرستان استهبان آمادگی دارند تا در صورت اطلاع شهروندان برای نجات این گونه‌های حیات وحش اقدام کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار