مدیرکل امور مالیاتی همدان گفت: آخرین مهلت بهره مندی صاحبان مشاغل از مزایای تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱، پایان خرداد امسال است.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 17 June 2023

به گزارش روز تابناک همدان از روابط عمومی اداره کل مالیات همدان، وجیه اله ذکوری از صاحبان مشاغل خواست دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را جدی بگیرند و از مزایای آن بهره بگیرند.

وی افزود: بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی کشور می تواند برخی از مشاغل و گروه‌هایی را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ۱۰۰ برابر معافیت ماده ۸۴ باشد از انجام بخشی از تکالیف شامل نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مؤدیان یاد شده را به صورت مقطوع تعیین و وصول کند.

مدیرکل امور مالیاتی همدان عنوان کرد: صاحبان مشاغلی که میزان فروش کالا و ارائه خدمات آنان سال گذشته حداکثر ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است مشمول دستوالعمل تبصره ماده ۱۰۰ می شوند.

ذکوری با اشاره به اینکه مؤدیان نیازی به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی ندارند، اظهار داشت: مؤدیان با مراجعه به نشانی my.tax.gov.ir و تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ می توانند مالیات مقطوع خود را به صورت یکجا یا حداکثر در چهار قسط پرداخت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی مهلت ارسال اظهارنامه و تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ حجم بالایی از اطلاعات به سازمان ارسال می شود، و این امر ممکن است سبب کندی روند ارسال شود از مؤدیان مالیاتی استان درخواست می شود فرایند تکمیل و ارسال فرم تبصره ۱۰۰ و اظهارنامه مالیاتی خود را به روزهای پایانی خرداد موکول نکنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار