رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شوش گفت: ۵۵۰ فرصت شغلی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای مددجویان کمیته امداد شوش در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 17 June 2023

غلامحسین نظری هدف و راهبرد کمیته امداد امام خمینی(ره) را توانمندسازی خانواده‌های نیازمند دانست و افزود: حمایت هدفمند از خانواده‌های نیازمند در قالب برنامه‌ها و طرح‌های خدماتی مختلف در دستور کار کمیته امداد قرار دارد تا با توانمندسازی مددجویان زمینه حضور موثر در جامعه برای آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: احداث ۳۰ طرح مسکن مددجویان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، اهدای ۷۵ سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال و همچنین توزیع ۲۱۵ دستگاه وسایل ضروری از جمله یخچال، کولرگازی و فرش با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از جمله اقدام‌های کمیته امداد شوش در سال گذشته بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شوش با اشاره به پرداخت ۲۵۰ فقره وام کارگشایی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال به مددجویان این کمیته در شوش بیان کرد: خیران شهرستان شوش سال گذشته ۴۸ میلیارد ریال در زمینه ازدواج، درمان، مسکن، مسایل فرهنگی، تحصیلی و معیشتی به مددجویان کمیته امداد اهدا کردند.

وی افزود: ماهیانه حدود ۳۰ میلیارد ریال مستمری برای ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد شهرستان شوش پرداخت می‌شود.

کشاورزان در پرداخت زکات اهتمام داشته باشند

نظری با اشاره به رکوردزنی برداشت گندم در شوش و خوزستان گفت: برداشت گندم به پایان رسیده و بخش زیادی از مبلغ خرید تضمینی این محصول پرداخت شده است به همین دلیل از کشاورزان و خیران تقاضا داریم نسبت به پرداخت زکات به عنوان واجبی الهی اقدام کنند.

وی افزود: گندم تحویلی کشاورزان به سیلوهای شوش براساس آمار حدود ۱۶۰ هزار تن بوده است که زکات این گندم‌ها براساس قیمت مصوب ۱۵ هزار تومان چیزی حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شوش با بیان اینکه پرداخت این مقدار زکات می‌تواند گره‌های زیادی از نیازمندان این شهرستان باز کند، اظهارکرد: کشاورزان و خیران می‌توانند مبلغ زکات خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۴۶۰۵ به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) شوش واریز کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان افزود: قربانی یک واجب برای حجاج و یک مستحب مورد تاکید برای عموم مردم است و کمیته امداد امام خمینی(ره) شوش نیز همچون سال‌های گذشته با نظارت سازمان دامپزشکی و مرکز بهداشت این شهرستان مرکزی برای قربانی دام‌ها ایجاد می‌کند.

۲ هزار و ۲۰۰ خانوار نیازمند با یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز و ۷۰۰ یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شوش قرار دارند.

شهرستان شوش با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۲۰ روستا است.بسیاری از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش در روستاهای این شهرستان سکونت دارند.

زکات واجبی الهی است که خداوند متعال ۵۹ بار در قرآن کریم از زکات یاد کرده که ۲۹ بار آن از زکات در کنار نماز نام برده شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار