مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه امروزه بحث امنیت غذایی در دنیا به عامل اقتدار تبدیل شده؛ بحث تامین غذا برای مردم از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم و ضروری در کشور است.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 17 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس حجت‌الاسلام علیمراد کماسی مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: کلمه جهد در قرآن یعنی تلاش توأم با رنج با مصادیق فراوان در زندگی انسان دارد از جمله در عرصه‌های سازندگی، اقتصادی، کشاورزی، دفاعی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، و اگر این تلاش و کار در راه خدا باشد؛ جهاد مقدس می‌شود.

وی سپس به تشریح سیاست های وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه امروزه بحث امنیت غذایی در دنیا به عامل اقتدار تبدیل شده؛ بحث تامین غذا برای مردم از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم و ضروری در کشور است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در کشور ما قبل از انقلاب ۲۵ میلیون تن محصولات غذایی تولید می‌شد اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و کشاورزان تلاشگر ۱۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود و این به‌خاطر افزایش و توسعه سطح زیرکشت و بهره‌گیری از علم و تکنولوژی روز محقق شده است.

وی در ادامه به طرح الگوی کشت به‌عنوان یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی اشاره داشت و آن را یک ضرورت دانست و افزود: الگوی کشت براساس نیاز تولید مناطق مختلف تدوین شده تا براساس آن تولید محصولات ضروری و مورد نیاز مردم تامین شود.

این مسؤول سپس با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۹۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که عمده آن کشت دیم است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌ها اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهاست که به خوبی در استان در حال اجراست و تمامی کارشناسان بخش کشاورزی برای اجرای آن در مزارع بسیج شده‌اند.

سنددار کردن اراضی کشاورزی دیگر سیاستی بود که توسط کماسی به آن پرداخته شد این هم یکی از طرح های مهم در نظام بخشی به کشاورزی به حساب می‌آید.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اقدامات و خدمات سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه داشت و با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی ۱۶۴ پروژه بخش کشاورزی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۲۵۵ میلیارد تومان هزینه شده که برای ۸۳۱ نفر اشتغال به همراه داشته است.

کماسی در پایان با تأکید بر کار جهادی برای اقتدار غذایی کشور، از کشاورزان و دامداران خواستار کار و تلاش بیشتر و همراهی با کارکنان جهاد کشاورزی جهت تأمین امنیت غذایی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار