استاندار همدان گفت: محصولات ارگانیک همدان بسیار با کیفیت و از ماندگاری بالایی برخوردار است که قابلیت صادرات به کشورهایی همچون سوئد را دارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ 16 June 2023

استاندار همدان گفت: محصولات ارگانیک همدان بسیار با کیفیت و از ماندگاری بالایی برخوردار است که قابلیت صادرات به کشورهایی همچون سوئد را دارد.

به گزارش تابناک همدان از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشستی با حجت‌الله فغانی سفیر جدید ایران در سوئد و اعضای اتاق بازرگانی استان با اشاره به پتانسیل‌های بسیار بالای استان همدان اظهار داشت: هدف از تشکیل نشست اعضای اتاق بازرگانی با سفیر ایران در کشور سوئد، دیدار و آشنایی و ایجاد ارتباط و همکاری‌های اقتصادی دو جانبه است.

محصول ارگانیک به محصولی گفته می‌شود که هم اینکه منشا آن طبیعی باشد و همچنین در فرآیند تولید آن از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نشده باشد.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت کشور سوئد برای صادرات نباید غافل شد گفت: سوئد یکی از کشورهای بزرگ اروپایی و پل ارتباطی با بسیاری از کشورها است.

استاندار همدان افزود: محصولات باکیفیتی در حوزه کشاورزی، باغی و صنایع دستی در استان همدان وجود دارد که با ایجاد بستر مناسب برای صادرات، ارزآوری مطلوبی برای استان دارد.

قاسمی‌فرزاد گفت: با رویکردی که به همت دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در کشور وجود دارد و با قدرت بازدارندگی بالا گشایش‌هایی برای مراودات اقتصادی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برخی از محصولات استان همدان مانند گردو، کشمش و سیر که به تازگی ثبت جهانی شده‌، ظرفیت های خوبی برای صادرات به کشورهای نوردیک هستند.

 

برگزاری تور اقتصادی برای سفرای کشورهای مختلف به همدان

سفیر جدید ایران در کشور سوئد نیز ددر این نشست اظهار داشت: برگزاری تور اقتصادی برای سفرای کشورهای مختلف به همدان، گام مهمی برای تبلیغ استان است افتخار می‌کنم که فرزند همدان هستم و با تمام توان تجربه‌هایم را در اختیار اتاق بازرگانی استان قرار می‌دهم.

حجت‌الله فغانی ضمن قدردانی از پیگیری‌های استاندار همدان برای برگزاری نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان گفت: سفرای دولت سیزدهم در کشورهای مختلف جهان، افراد آشنا با مسائل اقتصادی هستند که جای خرسندی و مباهات دارد.

وی افزود: همدانی‌های کارآفرین و فعال در امور اقتصادی مقیم سوئد را برای تعاملات و مراودات اقتصادی با اتاق بازرگانی استان آشنا خواهیم کرد.

 

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان و حجت‌الله فغانی سفیر جدید ایران در کشور سوئد طی نشستی با اعضای اتاق بازرگانی استان در مورد مهم‌ترین مسائل مربوط به صادرات محصولات تولیدی استان همدان به کشور سوئد گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کشورهای نوردیک به منطقه ای فرهنگی و جغرافیایی در اروپای شمالی و اقیانوس اطلس شمالی گفته می‌شود.

این منطقه شامل کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار