باحضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم؛
مرکز آموزش مهارت و مشاوره شغلی در قم با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم و رئیس دانشگاه شهاب دانش قم در این دانشگاه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 15 June 2023

به گزارش تابناک قم، آئین افتتاحیه مرکز آموزش مهارت و مشاوره شغلی در قم با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم و رئیس دانشگاه شهاب دانش قم در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار شد.

طاهری قائم مقام دانشگاه شهاب دانش قم در ابتدای این آئین با اشاره به اینکه دانشگاه شهاب دانش، به دنبال رفع دغدغه‌های دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها در زمینه یافتن شغل مناسب است، اظهار کرد: قطعا هیچ‌گاه صرفا به آموزش‌های اکادمیک نمی‌اندیشیم و به دنبال پرورش آن‌ها برای یافتن شغل و مهارت‌های کاربردی هستیم.

وی با بیان اینکه برخی آموزش‌ها قطعا نقش مهمی در پرورش دانشجویان دارد، مطرح کرد: در دانشگاه شهاب دانش به دنبال خودکفا کردن دانشجویان هستیم.

قائم مقام دانشگاه شهاب دانش قم ادامه داد: دانشگاه شهاب دانش علاقه‌مند به ارتباط بیشتر با مراکز فنی و حرفه‌ای استان است چراکه احساس نیاز می‌کنیم که حتما دانشجویان باید در مسیر رشد خود مهارت‌های مختلفی را فرا بگیرند.

وی افزود: این مرکز مشاوره شغلی دانشگاه با شناخت دقیق از صنعت و نقشه سند توسعه صنعتی استان و همچنین بررسی نیازهای صنعت و فعالان صنعتی استان به کمک دانشجویانی خواهد آمد تا با این آموزش‌ها و مشاوره‌ها بتوانند شغل و مسیر آینده خود را پیدا کنند.

طاهری با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری دانشگاه به دنبال توسعه فعالیت‌های علمی و تخصصی و همچنین پربار کردن دانشجویان هستیم، عنوان کرد: این اقدام موجب می‌شود دانشجویان بتوانند در آینده نزدیک خودشان شغل خود را اتنخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت‌های نخبگان این است که دانشگاه‌های بیش‌تر به علم آموزی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: دانشجویان به این دلیل که در کشور به شغل نمی‌رسند به خارج می روند و خارجی‌ها هم با یک آموزش کوتاه مدت ثمرات ما را می‌چینند.

در ادامه نیز سرکار خانم عبدالکریمی مدیر اتاق مشاوره با اشاره به اینکه با مشورت از مدیران دانشگاه‌های شاخص استان قم طرح‌های خوبی را گرفته‌ایم، تصریح کرد: تلاش کردیم با این تجربه دانشجویان را به خوبی وارد فاز صنعتی کنیم.

وی با بیان اینکه طرح اول در خصوص خودشناسی دانشجو است، ابراز کرد: در این طرح دانشجویان در ابتدا مشاوره روانشناسی می‌شوند که در چه حوزه‌ای میخواهند کار کنند.

مدیر اتاق مشاوره با اشاره به اینکه پس از این مرحله، طرح 10 در20 اجرا می‌شود، بیان کرد: 10 مهارتی که یک جوان دانشجوی 20 ساله باید آن را بداند را در این طرح به دانشجویان ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: درکنار این خدمات، یک مشاوره شغلی اولیه داریم و با یک مرکز تخصصی کسب و کار وارد فاز تعامل شدیم تا دانشجویان را با اصول صحیح استارتاپ زدن آشنا کند.

عبدالکریمی با بیان اینکه برگزاری تور فناوری ازدیگر برنامه‌های این طرح است، اظهار داشت: با تفاهمی که با پارک علم و فناوری امضا شده است می‌توانیم مشاوره علمی شغلی را طی کنیم.

سپس حجت الاسلام والمسلمین عرب سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه تقارن دانش و مهارت، از ضروریاتی است که امروز همگان به آن پی‌برده‌اند، مطرح کرد: همانگونه که به دانش نیاز داریم به نیروهای کارآمد نیز نیاز داریم. 

وی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری به همان اندازه که به مغزپرورانی نیاز داریم به بازو پرورانی نیز نیاز داریم، عنوان کرد: اگر نهضت سوادآموزی در سال‌هایی برای توسعه کشور راهگشا بوده است امروز نیز نیازمند نهضت مهارت آموزی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرب با اشاره به اینکه بدون شک انقلاب صنعتی چهارم براساس سرمایه انسانی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان بر اساس نیازمحوری فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های آینده 83 عنوان شغلی منسوخ می‌شود، تصریح کرد: همچنین 69 میلیون عنوان شغلی جایگزین این مشاغل می‌شود، درنتیجه امروز دانش آموزان ما در شرایطی تحصیل می‌کنند که شغل‌های آینده آن‌ها هنوز ایجاد نشده است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه باید مشاغل نوظهور را بررسی کنیم، یادآور شد: تکنولوژی تحول آفرین، نیازهای جدیدی را ایجاد می‌کنند که باید به آن‌ها برسیم.

وی با بیان اینکه طرح تاسیس یک شهرک مهارتی برای مشاغل آینده در دست بررسی است، ابراز کرد: با این طرح به کمک دانشگاه‌های دیگر، می‌توانیم رونقی به عملکرد دانشگاه‌ها بدهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار