در شورای تأمین مسکن قفل تأمین زمین برای عملیاتی شدن ساخت نهضت ملی مسکن در شهر همدان بالاخره باز شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 11 June 2023

در شورای تأمین مسکن قفل تأمین زمین برای عملیاتی شدن ساخت نهضت ملی مسکن در شهر همدان بالاخره باز شد.

 

به گزارش تابناک همدان، فرماندار همدان در این نشست گفت: در کنار تأمین زمین برای ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن که به زودی ساخت و پی کنی آن اغاز می شود، چندین پهنه جدید هم برای ساخت مسکن در شهر همدان شناسائی شده است که مشکل همدان را برای ساخت مسکن برای حداقل یرای ۱۰ سال اینده تامین می کند.

مسلم مخفی افزود: همه تلاش و توان مجموعه مدیریتی استان و شهرستان سرعت بخشیدن به اجرا و ساخت نهضت ملی مسکن در شهر همدان است.

او تأکید کرد: برای ساخت مسکن در روستا‌ها هم بخشی از زمین‌های مجاور روستا با هماهنگی بخشداران و بنیاد مسکن به روستا الحاق تا زمین کافی برای ساخت و ساز مسکن فراهم شود.

فرماندار همدان تصریح کرد: در موضوع بافت فرسوده و بازآفرینی شهر هم، همدان جزو استان‌های پیشرو بوده که حدود سه هزار و ۷۰۰ هکتار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان هم گفت: از سهمیه ساخت ۱۲۷ هزار واحدی تعیین شده برای ساخت نهضت ملی مسکن در استان تأمین زمین برای ۲۸ هزار واحد قطعی شده است.

به گفته ایوب اسداللهی از این سهمیه ۴۸ هزار واحد آن مربوط به مسکن روستایی است که کار الحاق زمین اطراف روستا‌ها برای ساخت نهضت ملی مسکن با کمک بنیاد مسکن و بخشداران انجام خواهد شد.

او افزود: صدور پروانه برای ساخت و ساز سه هزار و ۷۰۰ واحد هم در بافت فرسوده صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار