اشک‌های زارعی و شعارهای رسایی و کوچک‌زاده پس از تصویب جزییات برجام
کد خبر: ۱۱۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 13 October 2015

پس از تصویب جزئیات طرح اجرای برجام علی اصغر زارعی درحالی که شروع به اشک ریختن کرد نسبت به روند تصویب جزئیات طرح برجام انتقاد کرد؛ سپس برخی نمایندگان اطراف وی حضور یافتند.
تابناک تبریز:بعد از تصویب جزئیات ماده واحده طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام، تعدادی از نمایندگان اصولگرای مجلس نسبت به اقدام رئیس مجلس بر عدم مطرح شدن پیشنهادات طرح مذکور به شدت انتقاد کردند و با صدای بلند در صحن علنی انتقاداتشان را اعلام کردند.

حمید رسایی بعد از تصویب جزئیات این طرح، پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود «این قانون‌شکنی رسمی است، مجلس فرمایشی نیست» در دست داشت.

رسایی با صدای بلند گفت: این صدای رهبری نیست، مجلس شده جای تصمیم‌گیری لاریجانی،‌ شمخانی.

سپس مهدی کوچک‌زاده دیگر نماینده تهران نیز در حالی که به شدت ناراحت بود،‌ با صدای بلند گفت: این تصمیم آنهاست و مجلس به گردن گرفته است. او در همراهی با رسایی با صدای بلند فریاد می‌زد: این، صدای رهبری نیست. مجلس شده جای صحبت لاریجانی، شمخانی و حجازی.
پس از تصویب جزئیات طرح اجرای برجام علی اصغر زارعی درحالی که شروع به اشک ریختن کرد نسبت به روند تصویب جزئیات طرح برجام انتقاد کرد؛ سپس برخی نمایندگان اطراف وی حضور یافتند.

تشنج دقایقی در مجلس فراگیر شد و باعث شد تعدادی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در انتهای جلسه علنی اجتماع کنند.

تعدادی از این نمایندگان از جمله زارعی، زاکانی، آقاتهرانی، کریمی قدوسی، طلا، سید علی طاهری، با اجتماع اطراف رسایی و کوچک‌زاده ضمن دلداری آنان با آنان همراهی می‌کردند و البته تعداد دیگری از نمایندگان از جمله تا‌ج‌گردون، چهاردولی، جلیلی، و جمع دیگری از نمایندگان این نمایندگان را به آرامش دعوت کرده و از آنان می‌خواستند به تنش خود پایان دهند.
گفته می شود دلیل اصلی ناراحتی زارعی به جلسه شب گذشته باز می گردد.
صراط: برخلاف تفاهم صورت گرفته در جلسه شب گذشته، امروز رئیس مجلس اجازه طرح پیشنهادات توافق شده و سایر نظرات را نمی دهد و عملا طرح اولیه به تصویب می رسد.

امروز جزئیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در حالی در کمتر از ۱۵ دقیقه به تصویب رسید که حواشی زیادی داشت و نمایندگان متعددی به نحوه مدیریت جلسه انتقاد داشتند.

پیش از این حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی از وصول ۲۰۰ پیشنهاد در این کمیسیون خبر داده بود اما علی لاریجانی اجازه بیان پیشنهادات نمایندگان درخصوص ماده واحدها و بندهای این طرح را نداد تا در کوتاهترین زمان ممکن و بدون تغییری خاص، طرح پیشنهادی فراکسیون رهروان به رای گذاشته شود.

پس از تصویب جزئیات طرح اجرای برجام علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان درحالیکه نسبت به روند تصویب جزئیات طرح برجام انتقاد داشت شروع به اشک ریختن کرد و جمعی از نمایندگان اطراف وی حضور یافتند.



اما ماجرا همین جا ختم نشد و زارعی که اوضاع مساعدی نداشت به اورژانس مستقر در مجلس منتقل شد تا تحت نظارت پزشکان قرار بگیرد. جمعی از نمایندگان هم به عیادت وی رفتند.

گفته می شود دلیل اصلی ناراحتی زارعی به جلسه شب گذشته باز می گردد.

براساس این گزارش دیشب جلسه ای با حضور علیرضا زاکانی و علی اصغر زارعی اعضای فراکسیون اصولگرایان، کاظم جلالی و علاءالدین بروجردی اعضای فراکسیون رهروان و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار می شود تا جزئیات طرح اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفته و با تعامل اعضای جلسه طرحی مرضی الطرفین آماده شده و در جلسه امروز به تصویب برسد.

اما برخلاف تفاهم صورت گرفته، امروز رئیس مجلس اجازه طرح پیشنهادات توافق شده و سایر نظرات را نمی دهد و عملا طرح اولیه به تصویب می رسد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار