معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای احیای جایگاه استان در مرکزیت غرب کشور، گفت: فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه رونق می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 18 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر علی شعبانی با اشاره به تأخیر در برخی از انتصابات استانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در انتصاب مسئولان استان استاندار تنها در بخشی از انتصابات اختیار دارد و انجام هماهنگی‌ها در سطوح کشوری نیز زمان بر است.

وی افزود: با وجود زمان بر بودن انتصابات اما برای انجام سریع‌تر امور در حوزه استانی اقدامات مربوطه با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرند که در تازه‌ترین اقدام به زودی فرماندار هرسین معرفی و صدور حکم انتصاب آن در مراحل نهایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: برخی از مسئولان که با حکم سرپرستی معرفی و مشغول به کار هستند به معنی موقت بودن مسئولیت آنها نبوده بلکه به دلیل طولانی بودن پرسه صدور حکم فعلاً به عنوان سرپرست معرفی شده و پس از انجام ملزومات حکم قطعی آنها صادر خواهد شد.

شعبانی همچنین به نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و عنوان کرد: در مسئله انتخابات فعالیت تمامی افرادی که فعالیت‌های انتخاباتی دارند توسط نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در هیأت‌های اجرایی و همکاری نهادهای نظارتی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در تأیید و یا رد صلاحیت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمامی افراد مسئولی که قصد شرکت در انتخابات را دارند باید تا پیش از خردادماه استعفا داده باشند و آماده شرکت در انتخابات باشند.

مرزهای استان کرمانشاه تغییراتی نخواهد داشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه هیچ تغییراتی در حوزه تقسیمات کشوری مربوط به استان کرمانشاه انجام نمی‌شود، گفت: بخش مرزی سومار به هیچ وجه از استان کرمانشاه جدا نخواهد شد و اخبار منتشر شود در این خصوص تکذیب می‌شود.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه طی سال‌های اخیر مرجعیت خود را از دست داده، خاطر نشان کرد: به همین دلیل مرجعیت دهی غرب کشور به استان کرمانشاه سیاستی که امروز در استان کرمانشاه دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: تقویت و رونق بخشی به فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمانشاه به عنوان اولین دفتر در غرب کشور یکی از اقدامات جدی است که بنا در جهت آن گام برداریم چرا که این نمایندگی برای پیش برد برنامه‌های اربعین نیاز ضروری کرمانشاه است.

حاشیه نشینی مادر آسیب‌های اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در قسمتی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی در کرمانشاه با دید دراز مدت در حال پیگیری است، مطرح کرد: حاشیه نشینی مادر تمام مسائل و آسیب‌های اجتماعی است چرا که اکثر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از حاشیه نشینی برمی‌خیزد.

شعبانی با تاکید بر اینکه در محله آقاجان هیچ خانه‌ای تخریب نشده، افزود: ساماندهی محلات حاشیه نشین کرمانشاه از مهمترین اقدامات استان بوده که استارت این اقدام از محله آقاجان خورد که هم اکنون پاتوق‌ها و خرابه‌هایی که محل تجمع معتادین بوده تخریب شده است‌.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ معتاد در شهر کرمانشاه جمع آوری شده، متذکر شد: جمع آوری و ساماندهی معتادین دید بلند مدت بوده که طی مراحل آن از جمع آوری شروع شده و تا توانمندسازی و بازگشت به جامعه تعریف شده است.

شعبانی در پایان به پیگیری مسائل مربوط به اربعین در سال جاری اشاره کرد و بیان کرد: جلسات ستاد اربعین به طور مرتب در حال برگزاری بوده و در پی بازگشایی ۲۴ ساعته مرز خسروی در ایام اربعین هستیم و همچنین رفع مشکلات در حوزه تردد زائران، امور رفاهی و خدماتی آنها با طرف عراقی در دست ساماندهی قرار خواهد گرفت و امسال قطعاً وضعیت بهتری در اربعین خواهیم داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار