به منظور حفظ انسجام و ارتقاء آمادگی و توانمندی‌ های دفاعی، امنیتی و امدادی بسیجیان، مانورخود مراقبتی در ایستگاه تخلیه سوخت نیروگاه واقع در شهرستان نکا برگزار شد 
کد خبر: ۱۱۰۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 16 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید عبادیان نیروگاه نکا ضمن اعلام این خبر گفت: این رزمایش به مدت یک روز در محل تخلیه سوخت نیروگاه شهید سلیمی در نکا با مشارکت بسیجیان این پایگاه و با هدف حفظ انسجام و ارتقاء آمادگی و توانمندی‌ های دفاعی، امنیتی و امدادی بسیجیان برگزار شد.

عیسی جان نثاری با اشاره به لزوم آمادگی همه جانبه بسیجیان در عرصه‌های رزمی و دفاعی در مقابل هرگونه تهدیدات دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: در این رزمایش شاهد حضور و نمایش اقتدار بسیجیان و بخش های تابعه با انجام ماموریت‌های امداد و نجات و دفاع از مقر و خنثی نمودن و یا کاهش تاثیرات اقدامات تخریبی دشمن و ممانعت از دستیابی و ایجاد خسارت به مجموعه های صنعتی بودیم و آمادگی بسیجیان و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله اورژانس و شهرداری نکا و ... مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به مراحل سه گانه این مانور بیان داشت: در مرحله اول این مانور اصرار راننده نفتکش جهت ورود به جایگاه باعث بحث و درگیری نفرات حراست با راننده و شناسایی افراد ناشناس جهت ورود به مجموعه که در نفتکش پنهان شده بودند می گردد که طبق برنامه مانور اعضای گردان بیت المقدس و حراست با حفظ خونسردی، کنترل درب ورودی را در اختیار گرفته و درنهایت با دستگیری یک اغتشاشگر و متواری شدن مابقی آنها کار به اتمام می رسد.

جان نثاری افزود: در مرحله دوم با بروز درگیری در درب ورودی بازرسی یکی از پرسنل سوخت (بخش تخلیه واگن ) به همکاران بهره برداری و حراست، ورود تعدادی از افرد ناشناس به مجموعه همراه با بسته های مشکوک را گزارش می نماید که با اطلاع رسانی همکاران حراست به فرمانده عملیات، هماهنگی جهت حضور تیم های چک و خنثی در محل  انجام می شود و با اعلام فرمانده عملیات، اعضا گردان بیت المقدس، مجموعه را تحت پوشش کامل قرار می دهند.

در ادامه فردی دیگر با ایجاد حریق در محدوده با اعلام فرمانده عملیات به سر تیم گردان بیت المقدس حین فرار دستگیر می شود و با درخواست فرمانده عملیات از همکاران ایمنی و حضور آتش نشانی شهرستان نکا عملیات اطفاء حریق با موفقیت انجام می شود.

وی ادامه داد: در مرحله سوم یک تیم 2 نفره نفوذ که در پمپ خانه آنلودینگ پنهان شده بودند طی فرصتی مناسب برای ورود به اتاق فرمان جهت تخریب و سرقت اسناد اقدام نموده و با توجه به فضای امنیتی مجموعه یکی از پرسنل اتاق فرمان را گروگان می گیرد که با درخواست فرمانده عملیات جهت حضور تیم عملیات سپاه کربلا، طی یک عملیات حساب شده توسط یگان امنیت، گروگان آزاد می شود.

این خبر می افزاید: در پایان مانور و اعلام وضعیت سفید توسط فرمانده عملیات باتقدیر و تشکر از گروهای حاضر در مانور، نقاط قوت و ضعف این مانور جهت تقویت و رفع اشکال بررسی گردید.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار