مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ تولید برق استان در مقایسه با سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است .
کد خبر: ۱۱۰۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 10 May 2023

به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، فرامرز شادفر اظهار کرد : فروردین ماه امسال سه هزار و ۵۷۴ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این مقدار برق تولیدی ۵۰ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی ، ۴۸.۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۸ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد : از یک هزار و ۷۲۶ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۱ درصد توسط بخش خصوصی "شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر" و ۳۹ درصد توسط بخش دولتی "نیروگاه‌های رامین و ماهشهر" تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهار کرد : در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۲۱۹ گیگاوات ساعت ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته و پیک مصرف در فروردین ماه ۱۴۰۲ با مصرف چهار هزار و ۸۵۴ مگاوات نسبت به پیک بار سال قبل، ۴.۵ درصد کاهش داشته است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵هزار و ۴۳۲ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۰ مگاوات است ، ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار