رییس شورای اسلامی شهر قم، روز دوشنبه در جلسه رسمی این شورا، استعفای خود را اعلام و دلیل آن را نامزدی و حضور پرشور در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 08 May 2023

به گزارش تابناک قم، حسین اسلامی طبق قانون برای نامزدی در انتخابات باید ۶ ماه پیش از برگزاری انتخابات استعفایش را اعلام کند که این استعفا امروز با ۱۱ رای موافق و ۲ رای مخالف به تصویب اعضا رسید و طبق قانون تا زمان تایید مصوبه از سوی کمیته انطباق فرمانداری، نایب رییس شورای اسلامی شهر اداره شورا را برعهده خواهد داشت.

محمود مسگری نائب رئیس شورای شهر قم ظهر امروز در گفت و گو با تابناک قم، پیرامون استعفای رئیس شورای شهر قم گفت: با متوجه به متن استعفا آقای اسلامی نظر داشتند در سنگر دیگری خدمت کنند و برآیندها نشان دهنده حضور ایشان در انتخابات مجلس است و تجربه شخصی بنده حاکی از آن است با توجه به تجربه ایشان در حوزه مدیریت شهری، حضور در جایگاه قانون گذاری محلی و اشراف بر موضوعات شهری حضور ایشان در این جایگاه می تواند مثمر ثمر باشد

شما این استعفا را پشت کردن به رای مردم نمی دانید؟

به نظر بنده با توجه به آنکه بزرگواری رای مردم قم را گرفتند برای مجلس و بیش از سه سال یک کرسی شهر مقدس قم را خالی گذاشتند، در حالی که نامزده وارداتی نیز بودند این بحث در آن معقوله پررنگ تر است و با توجه به وجود عضو علی البدل در شورای اسلامی شهر قم مشکلی برای رفتن از شورا نیست و قانون گذار هم منعی برای این موضوع در نظر نگرفته به نظر من این رفتن مشکلی ایجاد نخواهد کرد که البته انگیزه های شخصی گوناگون است و به عنوان مثال بنده چنین تصمیمی را نخواهم گرفت.

مسگری پیرامون جایگزین ریاست شورا توضیح داد:

ابتدا می بایست نفر سیزدهم که طبق آرا مردم آقای حسن طلایی می باشند به شورا ورود کرده و سپس با تشکیل جلسه و رای گیری ریاست شورا مشخص خواهد شد. همچنین با انجام فرآیند های قانونی ریاست شورا در مرداد ماه انتخاب خواهد شد.

آیا شخص دیگری از شورای شهر قم در انتخابات مجلس شرکت خواهد؟

نائب رئیس شورای شهر قم گفت:

با توجه به آنکه افراد متقاضی حضور در انتخابات مجلس طبق قانون می بایست تا ابتدای خرداد ماه تعیین تکلیف شوند بعید است فرد دیگری در فکر استعفا باشد که طی صحبت های صورت گرفته با اعضا شورا هم احتمال حضور فرد دیگری مطرح نیست.

مسگری در پایان صحبت های خود که بی ربط با برخی زمزمه ها و شایعات نیست اعلام کرد:

خواهش من از جریانات سیاسی و احزاب این است که از دخالت در تصمیم گیری برای انتخاب ریاست شورا پرهیز کنند، چرا که ریاست شورا صرفا در یک جایگاه هماهنگ کننده است و نسبت به سایر اعضا برتری خاصی ندارد.

وی افزود: دخالت در امور شورا از بیرون موجب بهم ریختگی فضا و ایجاد خلل در فعالیت مجموعه مدیریت شهری می باشد از این حیث تقاضا دارم دخالت بی موردی در امور شورا صورت نگیرد تا مجموعه شورای شهر بتواند در محیطی آرام به انتخاب ریاست شوراد بپردازد.

سخنگوی شورای شهر قم نیز در گفت‌و گو با تابناک قم اذعان کرد: استغفای ریاست شورای ششم باتوجه به ظرفیت علمی آقای اسلامی یک اتفاق ناخوشایند برای شورای ششم است که اعضا شورا نیز پیرامون صحبت هایی در تلاش بودند تا ایشان از این تصمیم منصرف شوند اما ایشان دلایل شخصی را داشتند و اعضا شورا با وجود دادن آرای موافق به این استعفا اما موافق آن نبودند.

شما این استعفا را پشت کردن به رای مردم نمی دانید؟

امراللهی در پاسهخ به این سوال اذعان کرد:

خیر، زیرا فرد ممکن است در طول دوره شورا دچار مشکلات شخصی بشود و یا اهداف دیگری را برای خود دنبال کند و با توجه به وجود ظرفیت علی البدل (7 نفر توسط قانون گذار) در شورای شهر و حضور افراد با سابقه در علی البدل شورای شهر قم با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.

آیا شخص دیگری از شورای شهر قم در انتخابات مجلس شرکت خواهد؟

سخنگوی شورای شهر قم ادامه داد:

شنیده های ما حاکی از عدم خروج فرد دیگری از شورای ششم برای شرکت در انتخابات است.

نظر شما پیرامون جانشین ایشان چه خواهد بود؟

امراللهی ادامه داد: شورای شهر قم هنوز وارد بحث انتخاب ریاست شورا نشده است زیرا می بایست عضو سیزدهم نیز وارد شورا شود.

 سخنگوی شورای شهر قم پیرامون وجود برخی گمانه زنی ها برای ایراد نظرات از خارج شورای شهر جهت انتخاب ریاست شورا گفت:

معمولا مشورت هایی پیش خواهد آمد اما فشاری وجود نخواهد داشت چرا که اعضا پیرامون برخی مسائل مانند مسائل عمرانی مشورت هایی را خارج از شورا خواهند داشت

امراللهی در پایان سخنان خود اظهار کرد:

حضور آقای طلایی را مقتنم خواهیم دانست و با توجه به سبقه آقای طلایی در شورای شهر و آشنایی با فضای شورا ایشان حتما برای فضای شورای شهر و شهر مثمر ثمر خواهند بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار