نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: پیش از انقلاب تئاتر مشهد یکی از قطب های تئاتری ایران بود که الان تئاتری های قدیمی مشهد در دنیای سینما و ایران شناخته  شده اند.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 08 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، نصر الله قادری نویسنده تئاتر سیاه گژدم که این روزها در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد در بوستان ملت به روی صحنه رفته است، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص نسل جدید و درخشش آنان گفت: نویسنده و بازیگران خوبی مشهد داشته است و نسل جدید هم پا جای اساتید خودشان گذاشته اند و امید است مثل گذشته خوش بدرخشند.


تهیه‌کننده و کارگردان تئاتر گفت: تئاتر نیاز به حمایت همه جانبه دارد، اگر اکنون به داد تئاتر نرسیم ممکن است دیگر هیچوقت نتوانیم به داد این هنر غریب افتاده برسیم.


محمود راعی هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک رضوی، در خصوص وضعیت تئاتر مشهد اظهار کرد: بعد از یک سری اتفاقات، تماشاچی با تئاتر قهر کرده و وارد کردن دوباره تماشاچی برای دیدن نمایش های فاخر سخت و دشوار شده است، در گذشته تماشاچی با تئاتر آشتی بود به محض اطلاع از حضور یک تئاتر روی صحنه، تمام حمایت‌ها انجام می‌شد.

تهیه‌کننده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه زمانی بود که ما صندلی خالی در سالن‌های تئاتر نداشتیم، ادامه داد: معضلی که پس از قهر تماشاچی با تئاتر، بسیار به ما فشار می‌آورد عدم حمایت است، هیچ حمایتی دیگر صورت نمی‌گیرد، نه سرمایه‌گذار نه اسپانسر نه حتی ادارات مروبطه حاضر به همکاری و حمایت از تئاتر نیستند.

وی با اذعان بر اینکه تئاتر روز به روز دارد غریب تر می‌شود، این حرفه را در مشهد به کودک بی سرپرستی تشبیه کرد که هیچکس مسئولیت آن‌را بر عهده نمی‌گیرد.

راعی هدایت در پاسخ به این سوال که آیا بین کیفیت اثرات اخیر تئاتر مشهد و قهر مخاطب رابطه خاصی وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: چند دلیل وجود دارد، اکنون اداره نظارت به هرکاری مجوز می‌دهد تا برود برای اجرا، همچنین متأسفانه خیلی از بزرگان تئاتری به دلیل بی‌مهری‌هایی که دیده‌اند با این حرفه قهر کرده و دیگر حاضر به فعالیت و ارائه کار نیستند؛ همچنین به دلیل عدم دسترسی مناسب به شبکه‌های مجازی، دسترسی و تبلیغات برای مخاطب به شدت سخت شده است.

این تهیه‌کننده و کارگردان تئاتر در خصوص تئاتر سیاه کژدم توضیح داد: این تئاتر یک کار درام موزیکال بوده که بر پایه پرفومنس و دیالوگ پیش می‌رود، در اینکار تمهیداتی اتخاذ شده است که در جلوه‌های بصری برای مخاطب بسیار زیبا و چشم‌نواز باشد.

وی افزود: حدود ۶ ماه روی این کار تمرین شده و ۳۰ نفر بازی‌ساز و ۱۵ نفر عوامل دارد که همگی از بزرگان و پیشکسوتان عرصه تئاتر هستند، بازیگرانی همچون سعید صادقی، حمیدرضا جندقی و الهه پژوهی در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند.

راعی هدایت در پایان با اظهار تأسف از وضعیت نابه‌سامان تئاتر مشهد، آن را به مبارزی گیر افتاده در گوشه رینگ توصیف کرده و هشدار داد: تئاتر نیاز به حمایت همه جانبه دارد، اگر اکنون به داد تئاتر نرسیم ممکن است دیگر هیچوقت نتوانیم به داد این هنر غریب افتاده برسیم.

خبرنگار:علی قانعی استاد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار