مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تعریف ۹۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در محور پل زال - خرمشهر برای اربعین حسینی (ع) امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 08 May 2023

محمد جولانژاد شامگاه یکشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به سرقت علائم در سطح محورهای استان و همچنین با هدف ارتقای ایمنی تردد، سال گذشته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نصب علائم از جنس کامپوزیت غیرقابل بازیافت را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه این تابلوها در محورهای شریانی استان نصب شدند، افزود: با اقدامات انجام شده محورهای شریانی از الزامات ایمنی در بخش نصب تابلو علائم برخوردار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: در گام بعدی، ایمن سازی نقاط پرتصادف در محورهای شریانی استان است که طی مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل این نقاط احصاء شدند و برای تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی سازمان راهداری، مذاکرات لازم با ستاد مرکزی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و ۷۳۰ کیلومتر خط کشی در طول محورهای استان اجرا شد و اجرای این پروژه در سال گذشته به ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسید.

جولانژاد تصریح کرد: اجرای الزام‌های ایمنی عمومی در محورهای غیرشریانی در برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی مستقر در محورهای استان برای ایمن سازی مسیرهای دسترسی خود، گفت: محوریت پروژه‌های تعریف شده در طول راه‌های شریانی و مهم استان، انسداد بریدگی‌های غیراستاندارد و ایجاد دوربرگردان‌های ایمن است.

وی با اشاره به تعریف ۹۰ میلیاردتومان پروژه راهداری در محور پل زال-خرمشهر اظهار کرد: اهواز-اندیمشک یکی از محورهای پرتصادف استان است و به منظور کاهش تصادف، سه پروژه لکه گیری در این محور درحال اجرا هستند و با افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در محور یاد شده، تا پایان شهریورماه سال جاری شاهد تحول خوبی در زمینه ایمنی محور اهواز-اندیمشک خواهیم بود.

جولانژاد ادامه داد: در محورهای شریانی که پروژه‌های راه سازی درحال اجرا است با مشکل ایمن سازی مواجه هستیم. طبق ضوابط آئین نامه‌ای، ایمن سازی جاده حین اجرای پروژه‌ها برعهده پیمانکار است و باید هرچه سریع‌تر نسبت به این مهم اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، کاهش چشمگیر تلفات و تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۲ را مورد اشاره قرار داد و افزود: باتوجه به پروژه‌های تعریف شده، امیدواریم اربعین امسال شاهد کاهش آمار تصادف جاده‌ای باشیم.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار