مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه:
مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های اخیر منجر به سرسبزی مراتع و تامین علوفه دام عشایر شد، گفت: امسال عشایر مهمان نداشتیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 07 May 2023

رحمت الله جلیلیان

علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان بارندگی در مراتع بسیار مناسب بوده و دام‌های عشایر احتیاجی به تغذیه دستی ندارند، علی رغم این، اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ به این منظور در نظر گرفته شد که عشایر برای دریافت آن جهت خرید علوفه باید در سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: تا کنون تخلفی در رابطه با ورود زود هنگام و یا آسیب به مراتع توسط عشایر و دام‌ها گزارش نشده، افرادی که به صورت سنتی و پیاده کوچ می‌کنند هنور در راهند و عشایری که با خودرو کوچ می‌کنند، زودتر رسیده و زمین کشاورزی اجاره کردند.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته ۱۰ الی ۱۵ خانوار عشایر مهمان از استان ایلام به کرمانشاه ورود کردند، در سال جاری تا کنون گزارشی مبنی بر ورود عشایر مهمان نداشتیم.

وی در خصوص انجام مکاتبات با دانشگاه علوم پزشکی در جهت تامین مسائل بهداشتی عشایر گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این راستا به مراکز بهداشتی ۱۴ شهرستان خصوصا آن‌ها که در مسیر کوچ هستند، ابلاغ کرده، امور عشایری هم خدماتی ازجمله توزیع آرد، ٱبرسانی سیار و سوخت فسیلی را به خانوار عشایر ارائه می‌دهد.

رضایی با اشاره به تأمین امنیت مسیر حرکت عشایر توسط نیروی انتظامی و بسیج عشایری تاکید کرد: سرانه توزیع آرد هم به صورت ماهانه برای هر نفر ۱۲ کیلوگرم است که به عشایر تعلق می‌گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار