برنامه‌ریزی همه‌جانبه تمامی نهادهای دولتی اصفهان برای توسعه گردشگری میان کشور چین و شهر تاریخی اصفهان انجام میشود.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 04 May 2023

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان میزبان وزیرمختار سفارت چین در ایران و تنی چند از اعضای سفارت چین در ایران بودند.

در این نشست که در محل دفتر شهردار اصفهان و جمعی از مدیران میراث‌فرهنگی و شهرداری اصفهان همراه بود فولی هوآ وزیرمختار سفارت چین در تهران با ایراد سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضورش در اصفهان گفت: بیش از ۲۰ سال قبل سفری به اصفهان داشتم و امروز بسیار خوشحالم که دوباره فرصتی برای حضور در این شهر تاریخی یافتم.

وی ادامه داد: دو کشور چین و ایران با یکدیگر دوست هستند، لذا با توجه به تأکیدات رئیس جمهور چین که در سفر دو ماه قبل رئیس‌جمهور ایران به چین، ایران و چین را دارای اشتراکات فرهنگی فراوان دانست، که می‌توان ارتباطات فرهنگی دو کشور به‌ویژه اصفهان و چین را از طریق گردشگری گسترش داد.

شهردار اصفهان گفت: بی‌تردید چین برای ایران یک شریک فرهنگی و اقتصادی مهم است و این درحالی است که شهر شیان در چین اولین خواهرخوانده اصفهان است که ۳۴ سال پیش، اصفهان به این عنوان مفتخر شد.

علی قاسم‌زاده ادامه داد: پس از شیان در طی این سه دهه اصفهان با ۱۴ شهر دیگر جهان خواهرخوانده شد، با این وصف ما به واسطه اهمیتی که برای ارتباط با چین قائل هستیم از آمادگی لازم برای برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و شیان در پاسداشت سی و چهارمین سالگرد این رخداد فرهنگی برخورداریم.

قاسم‌زاده افزود: امروز ما در اصفهان در کنار آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی شاهد زندگی مسالمت آمیز ادیان و اقوام مختلف در کنار هم هستیم، روی همین اصل از فرصت‌های فراوانی برای گسترش گردشگری با کشور چین و حتی شهر شیان برخورداریم، به همین منظور آماده همکاری برای ایجاد یک هتل به نام شیان با همکاری چین در اصفهان بوده و همچنین از آمادگی لازم برای تربیت راهنمایان گردشگری مسلط به زبان چینی برای راهنمایی گردشگران چینی زبان برخورداریم.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار