مردم عزیز در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۱۰۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 03 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 13/02/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

کشف انبار احتکار لوازم خانگی ميلياردي در قائمشهر 

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف احتکار انواع کالاهای لوازم خانگی در برند های مختلف از يک انبار به ارزش 30 ميليارد ريال در شهرستان قائمشهر خبر داد. 

سردار " مرتضی میرزایی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر بيان داشت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاق و احتكار، کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از وجود يک انبار احتکار لوازم خانگی در شهرستان قائمشهر مطلع شدند.

وي اظهارداشت: کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با همکاری رابطان این پلیس در شهرستان"قائم شهر" و كارشناسان اداره صمت استان در بازدید از انبار شناسایی شده ، مقادیر بسیار زیادی لوازم خانگی در برندهای مختلف کشف کردند که طی بررسی بعمل آمده از سوی کارشناسان این انبار در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار ها ثبت نبوده و از مصادیق احتکار محسوب گردید.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: کارشناسان ارزش کشفيات مذکور را30 ميليارد ريال برآورد کردند و همچنين پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به همراه متهم به مراجع قضايي ارسال شد.

سردار میرزایی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهاي اصلي و ضروري مردم، يکي از اولويت هاي مهم پليس است که در اين راستا با تشکيل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبي در اين زمينه بوده ايم.

------------------------------------------

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 

سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر امروز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه تا ساعت 6 صبح روز شنبه 16 اردیبهشت ماه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یدالله جهان تاب" در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک، در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، اظهار داشت: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 13 تا ساعت 24 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 13 و 14 اردیبهشت ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه ددر محل تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران- شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

جهان تاب، خاطرنشان کرد: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 13 تا ساعت 24 روز جمعه 15 اردیبهشت ماه نیز از کرج ابتدای آزاد راه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 امروز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه و همچنین از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه14 و 15 اردیبهشت ماه از این محور ممنوع است .

رئیس پلیس راه استان مازندران همچنین اذعان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 22 روز جمعه 15 اردیبهشت ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 22 همان روز در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل به صورت مقطعی از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یک طرفه می باشد.

رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.

------------------------------------------

خبرفوری 

انسداد مقطعی محور هراز در استان مازندران 

سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از انسداد مقطعی محور هراز از ساعت 8 صبح تا 5 عصر روز های یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته تا 10 شهریورماه خبر داد. 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری4سارق اماکن خصوصی و کشف 8فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح حوزه استحقاظی شهرستان نکا ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در این راستا ماموران پلیس آگاهی ودایره تجسس کلانتری 11این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی،4سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی تاکنون به 8فقره سرقت اعتراف نمودند وطی پاکسازی از نقاط آلوده وجرم خیز تعداد23معتاد متجاهر دستگیر وساماندهی گردید، که متهمان سرقت اماکن خصوصی، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه ،توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص سرقت جدي گرفته وبا رعایت اصول ومقررات پیشگیرانه ،در کاهش وکنترل سرقت پلیس شهرستان را یاری و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله جهان تاب در تشریح این خبر، گفت: به منظور اجرای عملیات کارگاهی در کیلومتر 19 تا 101 محور هراز، محدوده پارک جنگلی، بلبل خان، پنجاب و پلور،  این محور از ساعت 8 صبح تا 5 عصر روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته تا 10 شهریورماه  مسدود است.

وی با بیان این که این محدودیت شامل سایر روزهای هفته و ایام تعطیل رسمی و روزهای قبل و بعد از آن نخواهد بود، اظهار داشت: تردد در این مسیر در زمان اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام خواهد شد .

سرپرست پلیس راه استان مازندران، در خاتمه از رانندگان، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

------------------------------------------

حادثه رانندگی با یک کشته و 5 مصدوم در بابل 

واژگونی یک خودروی مینی بوس حامل کارگران فصلی در بابل منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت 5 نفر از سرنشینان آن شد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در تشریح این خبر، گفت: ساعت 5 و 30 دقیقه صبح روز گذشته، در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور بابل به قائمشهر بلافاصله ماموران کلانتری 12 بابل به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ سیدجعفر ساداتی، تصریح کرد: در این حادثه رانندگی یک دستگاه خودروی مینی بوس حامل کارگران فصلی که در این مسیر در حرکت بود به دلیل لغزنده بودن سطح جاده از مسیر خود منحرف و واژگون شد .

سرهنگ ساداتی، خاطرنشان کرد: بر اثر وقوع این حادثه یکی از سرنشینان خودروی مذکور جان باخت و 5 نفر دیگر از سرنشینان آن مجروح و با حضور عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند .

وی با بیان این که، علت تامه این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه استان در دست بررسی است، به رانندگان توصیه کرد: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز از رانندگی در حالت خواب آلودگی خودداری کنند .

------------------------------------------

دستگیری شرور در ساری 

سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگيري شروری که با استفاده سلاح سرد و کلت قلابی در شهرستان ساری شرارت می کرد، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در بیان این خبر اظهار داشت: در پي فعاليت مجرمانه شرور سطح دار که با اقدام به نزاع، درگيري و تیراندازی در شهرستان ساری، باعث رعب و وحشت در بين شهروندان شده بود، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری11شهرستان ساری با انجام اقدامات اطلاعاتي، محل شرارت اين شرور سابقه دار شناسايي و پس از هماهنگي قضائي در یک عملیات ضربتی، دستگير کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ادامه داد: در بازرسی از متهم دستگير شده یک قبضه کلت کمری قلابی و همچنین سلاح سرد چاقو کشف که پس از تشکيل پرونده مقدماتي براي سير مراحل قانوني به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ ساداتی در پایان با اشاره به دستگیری متهم در این راستا، خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد

------------------------------------------

باند سارقان دوچرخه در بابل دستگير شدند 

سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري باند سارقان دوچرخه با 15 فقره سرقت و کشف اموال مسروقه خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت دوچرخه از پارکينگ مجتمع هاي مسکوني و در سطح شهر بابل، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه ماموران مشخص شد سارقان به صورت شبانه و با استفاده از خلوتي بعضي از محله ها، با وارد شدن به پارکينگ مجتمع هاي مسکوني اقدام به سرقت دوچرخه ها کرده و به وسيله يک دستگاه خودرو آن ها را از بابل خارج مي کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتي، یکی از سارقان شناسايي و دستگیر شد، گفت: متهم به همراه اموال کشف شده به پليس آگاهي منتقل و در مواجهه با دلايل و مدارک و مستندات، به 15 فقره سرقت با همدستي 3 نفر ديگر اعتراف کرد.

سرهنگ شالیکار از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشكوک، موضوع را سريعاً از طريق تماس با شماره تلفن110به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

انهدام باند سارقان و کشف خودروی سرقتی در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگیری 2 سارق خودرو و اعتراف به 4 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده " در تشريح اين خبر گفت: در پی اعلام سرقت خودروی سواری پراید ، بلافاصله ماموران کلانتری 11 این شهرستان، موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام تقدامات اطلاعاتی و اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و معابر درونشهری خودروهای مورد نظر را دحین تردد در این شهرستان مشاهده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حسن زاده از دستگیری 2 سارق حرفه ای در این عملیات خبر داد و تصريح كرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 4 فقره سرقت در این شهرستان نیز اعتراف کردند و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي ساری توجه به توصيه ها و هشدارهای پليسی را از مهمترین راه های پیشگیری از سرقت برشمرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و يا ترددهای افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سريعاً به شماره تلفن فوریت های پلیسی110 اعلام کنند.

------------------------------------------

موبایل قاپی از شهروندان محمودآبادی 

سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری سارق موبایل قاپ با 6 فقره سرقت در شهرستان محمودآباد خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودحسین زاده" در تشریح این خبر اظهار داشت: درپی چندین فقره موبایل قاپی در سطح شهر" محمودآباد"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرارگرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 11 شهرستان محمودآباد پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک سارق را در سطح شهر "محمودآباد" شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی محمودآباد، گفت: در این رابطه یک دستگاه موتورسیکلت مربوط به سارق نیز توقیف شد.

وی، ادامه داد: سارق در تحقیقات پلیس به 6 فقره موبایل قاپی اعتراف کرد وتعداد 5 دستگاه گوشی موبایل نیز ار وی کشف که باشناسایی مال باختگان جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ حسین زاده در پایان با بیان اینکه پلیس با اشراف اطلاعاتی اجازه عرض اندام به مجرمان را نخواهد داد از شهروندان خواست به محض مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیری سارقان سیم برق در بهشهر 

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری3 سارق سابقه‌دار سیم برق و کشف 19 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" با بيان اينكه به دنبال وقوع چند فقره سرقت سیم برق در بهشهر، پيگيري موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی بهشهر با انجام تحقيقات و بررسي سرنخ‌هاي به دست آمده ، 3 سارق سابقه‌دار را در اين خصوص شناسایی وآنان را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اعتراف اين افراد به 19 فقره سرقت سیم برق خبر داد و بيان داشت: سارقان با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

سرهنگ عنایتی در پايان با اعلام اینکه وقوع سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت مي‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد تصريح كرد: پليس براي تامين امنيت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند.

------------------------------------------

کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق در میاندورود 

سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف یک دستگاه خودرو خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی پاسگاه دارابکلا در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 5 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان میاندورود برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان میاندورود تحویل داده شد.

سرهنگ راست خدیو در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------ 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار