کد خبر: ۱۱۰۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 03 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 12/02/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

کلاهبرداری میلیاردی با صدور چک بلامحل 

سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار40 میلیارد ریالی لوازم خانگی با صدور چک بلا محل در شهرستان گلوگاه خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار"مرتضی میرزایی"در تشریح این خبر،گفت: در پي وقوع کلاهبرداري با ترفند صدور چک بلامحل در شهرستان گلوگاه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران  قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با کار اطلاعاتی دقیق و انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به 40میلیارد ریال کلاهبرداری با ترفند خرید لوازم خانگی با صدور چک بلامحل اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سردار میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غير قانوني و محرمانه توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي110 اعلام تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

------------------------------------------

احتکار کالا در مازندران 

سرهنگ محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف احتکار انواع کالاهای اساسی از يک انبار به ارزش 20 ميليارد ريال در شهرستان قائمشهر خبر داد 

سرهنگ "محمد محمد پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر بيان داشت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه با احتكار کالاهاي اساسي، کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از وجود يک انبار احتکار کالاهای اساسی و مواد غذایی در شهرستان قائمشهر مطلع شدند.

وي افزود: کارشناسان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی با همکاری رابطان این پلیس در شهرستان"قائم شهر" و كارشناسان اداره صمت در بازدید از انبار شناسایی شده، مقادیر زیادی از کالاهای اساسی و مواد غذایی از جمله: قند، شکر، حبوبات و غیره در برندهای مختلف کشف شد.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران تصریح کرد: کارشناسان ارزش کشفيات مذکور را 20 ميليارد ريال برآورد کردند و همچنين پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به همراه متهم به مراجع قضائي ارسال شد.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی و نوسان قیمت کالاها خواهد شد، از مردم خواست در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 و یا مراجع قضائی اطلاع دهند.#

------------------------------------------

کشف 20 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 20 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف به یک خودرو کامیون خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی پاسگاه پشتکوه در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی کامیون حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 20 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند

------------------------------------------

سارق خودرو در پوشش زنانه 

سرهنگ عنایتی فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از کشف خودروی سرقتی و دستگیری سارق در پوشش زنانه در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" با اعلام اين خبر افزود: در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت و اعلام مرکز فوریت های پلیسی110 مبني بر سرقت خودروی پژو از شهرستان نکا، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: با اجرای طرح های کنترلی و تقويت گشت هاي انتظامي ماموران کلانتری 12 ، خودروی مسروقه را در حین تردد در این شهرستان مشاهده و در اقدامی عملیاتی آن را متوقف کردند. 

 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
از دستگیری سارق خودرو در پوشش زنانه در این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به سرقت خودرو اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر در پايان از شهروندان خواست: ضمن تجهیز خودروی خود به وسايل و تجهیزات ایمنی و ضد سرقت در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگيري باند سارقان موتور سيکلت در جویبار 

سرهنگ جعفری فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از دستگيري باند4 نفره سارقان موتور سيکلت و شناسایی یک مالخر و کشف موتور سيکلت مسروقه خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" با اعلام اين خبر گفت: در پی وقوع سرقت موتورسیکلت در جویبار، به دليل حساسيت موضوع شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پليس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی جویبار با اشاره به اینکه مأموران آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه سارقان را شناسایی کردند، بيان داشت: ماموران ضمن انجام هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه 4 سارق را دستگیر و در بازجویی های فنی از آنها علاوه برکشف 4 فقره سرقت موتور سیکلت، یک مالخر را نیز شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری با اشاره به اينکه سارقان دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست: هنگام پارک موتور سیکلت، ضمن خاموش کردن، آن را به قفل چرخ و فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده مجهز نمایند.

------------------------------------------

ثبت 24 فقره سرقت در پرونده سارق آملی 

سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيری سارق حرفه اي اماکن خصوصی با 24فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" اظهار داشت: پس از وقوع چند مورد سرقت اماکن خصوصی در شهرستان رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 24 فقره سرقت نیز اعتراف داشته است.

سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه از سوی افراد مشکوک ، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام نمایند.

------------------------------------------

انهدام باند سرقت سیم هوایی برق در نکا 

سرهنگ عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از انهدام باند سارقان سیم برق با 23 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم هوایی برق وکابل صنعتی از شبکه های توزیع در این شهرستان، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و موفق به شناسایی یک باند 4 نفره سرقت سیم برق در این شهرستان شدند.

سرهنگ عزیزی، خاطر نشان کرد: در یک عملیات غافلگیرانه متهمان که 2نفر سارق اهل استان های جنوبی کشور و2نفر مالخر دستگیر و در بازرسی ازمخفیگاه آنان بیش از 50 کیلو سیم مسی هوایی وکابل ضخیم صنعتی برق کشف شد .

وی همچنین، اظهار داشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 23 فقره سرقت سیم برق در این شهرستان اعتراف کردند و پس ازتشکیل پرونده قضائی ،تحویل دادسرا شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه سرقت ،مواد مخدر، کالاي قاچاق و ... مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

------------------------------------------

خانواده و رسانه دو عامل اصلی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب 

پررنگ تر شدن نقش خانواده ها در زمينه حجاب یکی از مهم‌ترین و تأثیر گذارترین عامل شکل دهنده حجاب است. 

این خانواده ها هستند که از کودکی باید و نبایدهایی را برای فرد ترسیم می‌کنند و به او یاد می‌دهند چگونه رفتار کند.

در واقع موضوع پوشش را می‌توان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار روی پوشش زنان، خانواده، باور های خانوادگی و نحوه نهادینه کردن این باورها دانست.

در نتیجه عدم رعايت پوشش از سوي خانواده ها و ارتباط اعضاي خانواده با نامحرم بدون رعایت اصول اخلاقي مي تواند در هنجار شکنی و نادیده گرفتن ارزش‌های اسلامی از سوی فرزندان تاثیر زیادی داشته باشد.

پس خانواده نباید نقش خود را در بی‌حجابی فرزندان نادیده بگیرد و جامعه را مسئول آن بداند زيرا اين عامل مي تواند پاکی خانواده‌ها را خدشه دار كند و در نتیجه کانون خانواده‌ها را متزلزل ‌سازد.

بر اين اساس والدين به عنوان محور اصلي اين الگو بايد نظارت دقيقي بر نوع پوشش خود داشته باشند، در غير اين صورت با بي توجهي به نوع پوشش فرزندان و نظارت نكردن آنها بر نوع لباس پوشيدن آنها باعث به وجود آمدن انحرافاتي در جامعه مي شوند.

الگو پذيري در نوجوانان يك امر اجتناب ناپذير است و رسانه ها يكي از عوامل الگو پذیری است رسانه ها با برنامه هاي مختلفي كه براي تمام گروه هاي سني پخش مي كنند، مي توانند عامل مهمي در كاهش بدحجابي داشته باشند.

در صورتي كه بعضي از عوامل در برنامه ها از قبيل نظارت بر نوع پوشش بازيگران فيلم هاي سينمايي و پخش برنامه هاي مناسب براي تمام گروه هاي سني رعايت شود، شايد باعث بهتر شدن حجاب و يا كاهش بدحجابي در جامعه گردد.

یکی از روش های اقامه حجاب و عفاف در جامعه، پر رنگ كردن رسانه‌ها اعم از مجازی و حقیقی است چرا که رسانه ها با قابلیت های مختلفي كه براي افراد به وجود مي آوردند، مي توانند بصورت مداوم با تذکر هنرمندانه اهمیت و ضرورت عفت و حجاب را در بین مخاطبان خود ايجاد كنند.

رسانه، به دليل تاثيرگذاري كه بر مخاطبان خود دارد از اهميت خاصي برخوردار است زيرا تلویزیون به دلیل حجم بالای تماشاگران و راه یابی آسان به دورترین و محروم ترین مناطق و تنوع برنامه ها، بیشتر مورد تأکید خانواده ها، به خصوص زنان و دختران قرار می گیرد؛ زيرا پيام هاي كه از رسانه ها تصويري ارسال مي گردد بيشتر از رسانه هاي ديگر است و به جرأت مي توان گفت رسانه هاي تصويري مي توانند در نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و یا تضعیف آن نقش انکار ناپذیری در جامعه داشته باشند.

بحث حجاب و عفاف جزو بحث های فرهنگی و مذهبی به شمار می رود كه به برنامه ريزي دقيق و حساب شده نياز دارد تمام نهادها و سازمان ها اعم از خصوصی و دولتی و شهروندان در فرهنگ سازی، نقش دارند و به همين منظور بدون برنامه ريزي نمي توان به نتيجه مطلوب رسيد.

تهیه و تنظیم: سرهنگ "سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران 

 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار