نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا با حضور مدیران عامل سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور در اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 30 April 2023

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، در مراسم افتتاح این آزمایشگاه با بیان اینکه در زمان حاضر تنها پنج آزمایشگاه با این مشخصات در جهان وجود دارد، اظهار داشت: این آزمایشگاه به‌منظور ارائه خدمات حرفه‌ای و علمی در زمان وقوع حادثه و در راستای نمایش توانمندی‌های آتش نشانی با همکاری شهرداری و دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شده است.

آتشپاد دوم ابراهیم مُطلبی با اشاره به اینکه علت‌یابی یکی از اقدامات بسیار مهم و ضروری در روند بررسی انواع حریق به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این کار پیش از این با تلاش کارشناسان و متخصصان برجسته سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انجام می‌شد اما بدلیل اهمیت دقیق علت‌یابی علمی در وقوع حریق بر آن شدیم تا این آزمایشگاه را در اصفهان تاسیس کنیم تا از این پس، روند علت‌یابی آتش سوزی‌ها با نگاه دقیق‌تر علمی انجام شود.

وی با بیان اینکه نهایت کوشش خود را برای ارتقای ضریب ایمنی در شهر اصفهان بکار خواهیم گرفت، گفت: راه اندازی نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق در غرب آسیا به همت شهرداری اصفهان، برگ زرینی بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آتشپاد دوم مطلبی ادامه داد: ۲ مرحله دیگر این آزمایشگاه در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید تا از نتایج آن در تشخیص حریق در زمینه‌های مختلف از جمله موارد جنایی، قضائی و انتظامی استفاده شود.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این آزمایشگاه که چند سال متوقف بود، با تلاش شهرداری و دانشگاه اصفهان در ۱.۵ سال گذشته به نتیجه رسید، گفت: اقدامات لازم برای خرید تجهیزات این آزمایشگاه در قالب تفاهمنامه‌ای با دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تشخیص علت حریق پس از وقوع آن، امری لازم و ضروریست که این آزمایشگاه در سطح ملی می‌تواند کمک موثری در این زمینه باشد.

مرحله اول نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق در غرب آسیا با هزینه بیش از ۱۵ میلیارد تومان در فضایی به وسعت ۳۵۰ مترمربع در ایستگاه شماره ۱۲ آتش نشانی اصفهان به بهربرداری رسیده است.

همایش مدیران عامل سازمان‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور از نهم و دهم اردیبهشت جاری به میزبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در حال برگزاریست.

در حاشیه افتتاح این آزمایشگاه، نمایشگاهی از تجهیزات و امکانات آتش نشانی شهرداری اصفهان نیز به نمایش درآمد و مانور نمادین امداد و نجات افراد گرفتار در تله کابین و تله سیژ هم اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار