رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: سامانه ناپایدار از صبح امروز شنبه این منطقه مرزی را فراگرفته و هم اکنون باد با سرعت ۱۱.۵ متر بر ثانیه معادل ۴۲کیلومتر بر ساعت این شهرستان مرزی را در نوردیده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 29 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «امیرپرویز نجفی» افزود: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۱۷ درصد است.

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی سامانه بارشی و وزش باد طی امروز و فردا بر جو منطقه حاکم است و در این مدت شاهد فعالیت موج بارشی در شهرستان خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی سامانه ناپایدار تا روز دوشنبه هفته جاری بر جو منطقه حاکم است و در این مدت شاهد وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران خواهیم بود ضمن اینکه احتمال غبار به دنبال وزش باد و کاهش دید افقی نیز وجود دارد.

نجفی ادامه داد: در مجموع در فروردین ماه امسال قصرشیرین هفت روز درگیر ریزگردها و آلودگی هوا بر اثر گرد و خاک بوده است.

او گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه پارسال تاکنون) در قصرشیرین ۳۰۱ میلیمتر و پارسال در مجموع (فروردین ماه تا پایان اسفندماه) ۲۱۸.۲ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است که بارش باران سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار