وزیر کشور گفت: توجه به پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان برای حل مشکل بی‌آبی منطقه و احداث اتوبان ایذه _ لردگان و ایذه _ اهواز از طرح‌های مهم و مورد توجه دولت در راستای رشد و توسعه استان است.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 28 April 2023

احمد وحیدی روز جمعه در حاشیه بازدید از محوطه تاریخی کول فرح شهرستان ایذه با اشاره به پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان، افزود: این پروژه از جمله طرح های سنگین و نیازمند منابع مالی قابل توجه است.

وزیر کشور تصریح کرد: ۶۲ میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب و ۸۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی ایذه و شهرهایی که در امتداد این خط آبرسانی قرار دارند پیش‌بینی شده است که این پروژه مهم باید با سرعت پیگیری و به سرانجام برسد.

وزیر کشور: آبرسانی و راهسازی در شهرستان ایذه از طرح‌های مورد توجه دولت است

وحیدی توسعه راههای ارتباطی را از دیگر اولویت های منطقه ایذه برشمرد و گفت: در حال حاضر طرح توسعه محور ایذه-لُردگان به طول ۱۶ کیلومتر در حال انجام است که شامل چهار پل و سه تونل می باشد و بخشی از پروژه آزادراه ایذه-اهواز نیز در منطقه ایذه قرار دارد که با توجه به اهمیت آن در پیشگیری از بروز تصادفات و همچنین بهبود شبکه حمل و نقل، تسریع در اجرای آن یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به پیگیری دولت برای ثبت جهانی آثار تاریخی ارزشمند کشور از جمله شهرستان ایذه ، افزود: شهرستان ایذه در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیازمند توجه بیشتری است، و باید از قابلیت های ارزشمند این منطقه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به خوبی حراست شده و از آنها برای رشد و توسعه صنعت گردشگری استفاده موثر شود.

وزیر کشور به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به شهرستان های اهواز، باغملک و رامهرمز سفر کرده و مسایل و مشکلات این مناطق را بررسی می کند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح دیروز(پنجشنبه) همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار