معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان جزییات دومین سفر رییس جمهور ۱۲ عضو هیئت دولت به خوزستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 25 April 2023

عبدالله افرازه شهاوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رییس جمهور و وزرا به چه شهرستان هایی سفر می کنند گفت: صبح پنجشنبه رئیس جمهور از فرودگاه دزفول وارد خوزستان می شود که در یکی از کارگاه های احیا شده دزفول به صورت نمادین جشن احیا ۱۶۰ کارگاه های تعطیل شده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رییس جمهور همچنین پس از افتتاح پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک همزمان با مردم شهرستان‌های دزفول و شوش نیز دیدار خواهند کرد.

به گفته سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان، دیدارهای مردمی رئیس جمهور در شهرهای اندیمشک، اهواز و شادگان انجام می شود.

شهاوند ادامه داد: در این سفر نیز ۷۰ کیلومتر از پروژه مهم دو خطه کردن اهواز اندیمشک افتتاح می شود. رئیس جمهور همچنین در سازمان آب و برق حضور پیدا می‌کنند و به صورت مانیتورینگ از پروژه آب غدیر، آب و فاضلاب بازدید و افتتاح پروژه های آبرسانی به چند روستا انجام می شود، پس از آن ساعت ۱۶ یا ۱۷ با مردم اهواز در مصلی نماز جمعه دیدار خواهند داشت و در ادامه با سران طوایف، بزرگان و متنفذان عشایر دیدار خواهند کرد.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان، در خصوص روز دوم سفر گفت: رئیس جمهور صبح روز جمعه در شهرستان هویزه برای افتتاح پالایشگاه گاز حضور پیدا می‌کنند و پس از آن، در شهرستان شادگان ساعت ۱۰ صبح دیدار مردمی دارند که یا در مصلی شادگان یا در یکی از سالن‌های ورزشی انجام می شود البته مکان دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد، همچنین در یکی از روستاهای شهرستان شادگان از نمایشگاه دستاوردهای بومی- محلی بازدید انجام می شود.

وی ادامه داد: رییس جمهور در ادامه در اهواز، با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی، فعالان فرهنگی و در نهایت نشست خبری با اصحاب رسانه را خواهند داشت.

شهاوند در خصوص اینکه وزرا و معاونان در کدام شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و چه پروژه هایی را افتتاح می کنند اظهار کرد: حدود ۱۲ وزیر و ۲ یا سه معاون، رییس جمهور را همراهی می کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان خاطرشان کرد: بر اساس تقسیم بندی انجام شده وزرا باتوجه به مسائل و مشکلاتی که هر شهرستان دارد، در آن شهر حضور پیدا می‌کنند و با اقشار مختلف مردم دیدار و گفتگو خواهند کرد.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر رییس جمهور به خوزستان در خصوص طرح هایی که قرار است در این دوره افتتاح شوند گفت: چند پروژه درمانی از جمله بیمارستان شوشتر، مصوبات جدید در حوزه بهداشت و درمان در شهرهای مختلف داریم همچنین چند مصوبه جدید در حوزه آموزشی و بندر خواهیم داشت و پایانه مکانیزه بندر امام که پروژه بسیار مهمی است، به دست معاونین وزرا افتتاح می‌شود.

احتمال برکناری تعدادی از مدیران کم کار خوزستان همزمان با سفر رییس جمهور

افرازه شهاوند همچنین با اشاره به سوء مدیریت ها و احتمال برکناری برخی مدیران در استان نیز تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعات مدنظر استاندار خوزستان در بررسی‌های انجام شده، نظارت بر عملکرد مدیران و اجرای پروژه های مصوب سفر قبلی است و از محورهای قابل توجه سفرهای ریاست جمهوری نیز همین ارزیابی عملکرد مدیران است.

وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها به دلیل سوء مدیریت‌ها و ضعف هایی که وجود داشته، برخی از مدیران برکنار شدند بنابراین احتمال دارد که همزمان با سفر رییس جمهور برخی مدیران استان که در حوزه ماموریت خود کم کاری داشته اند نیز برکنار شوند. بسیاری از مشکلات در کشور و استان ناشی از سوء مدیریت‌ها و کم کاری اینگونه مدیران است لذا عملکرد آنها ارزیابی و در صورت نیاز برکنار می شوند تا الگویی برای سایر مدیران شوند.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان با اشاره به مسئولیت های اجتماعی صنایع بزرگ آلاینده و قانونمند کردن عمل به مسئولیت های اجتماعی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم همه ما در بحث مسائل مالی، ایفای نقش اجتماعی صنایع مادر در استان است که می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد و بسیاری از مشکلات استان در حوزه‌های عمرانی، توسعه، زیرساخت، فرهنگ و مسائل دیگر را حل کند.

وی ادامه داد: صنایع مادر موظفند بخشی از درآمد خود را از باب مسئولیت اجتماعی به حوزه‌های مختلف عمرانی، زیرساختی و مسائل فرهنگی و اجتماعی اختصاص دهند که متاسفانه این موضوع سامان یافته نیست و به صورت پراکنده در حال انجام است، البته پیشنهادات خوبی در این زمینه تهیه و به هیئت دولت ارائه شده و باید سهم مسئولیت اجتماعی صنایع مادر استان بر اساس میزان تولیدشان مشخص شود.

افرازه شهاوند گفت: نباید پراکنده، جزیره‌ای، بدون هدف و بدون برنامه هزینه شود بلکه تمامی این هزینه ها باید تحت نظارت یک مجموعه و کمیته‌ای باشد که خروجی موثری داشته باشد همچنین می توان خلا مالی بخشی از پروژه‌های استانی را که نمی توان برای آنها ردیف بودجه ملی تعریف کرد از طریق مسئولیت های اجتماعی صنایع آلاینده جبران کرد.

شهاوند در بخش دیگر سخنان خود در خصوص موضوع مهم اشتغال و استفاده از نیروهای بومی در استان، بیان کرد: یکی از مسائل و مشکلات استان، بحث اشتغال است که استاندار خوزستان برنامه ها و پیشنهادات بسیار خوبی دارد که در مجموعه‌های مختلف، تدوین و ارائه شده است. توجه به خوشه های صنعتی، صنایع پایین‌دست بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی از موضوعات مهمی است که می توان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فراهم کرد.

وی در پایان گفت: از جمله محورها و موضوعات اصلی مورد نظر استاندار خوزستان بحث اشتغال با اولویت صددرصد نیروهای بومی است که قطعاً در راس این سفر قرار دارد، البته اشتغال نیروی بومی در گذشته هم جزو تاکیدات و مصوبات دولت و استان بوده و و تلاش می کنیم اشتغال و استخدام ها معطوف به نیروهای بومی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار