یادداشت: مریم پاسالار
کد خبر: ۱۱۰۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 24 April 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مریم پاسالار در یادداشتی نوشت؛ تاریخ ایران را که مرور  می کنیم، می بینیم که همیشه فراز و فرودهایی داشته همچون سایر جوامع بشری،اما آنچه که کشور عزیزمان را متمایز می کند غیرت و اقتدار و همت والای مردمان در جهت ایستادگی و مقاومت در همه زمینه ها بوده است، وطن پرستی و تلاش برای آزادی و آزادگی جزئی جدایی ناپذیر از تاریخ مردمان این مرز و بوم بوده است.
ایرانیان در زمینه های مختلف نوآوری وخلاقیت داشته اند مانند هنر ومعماری و حتی طب و نجوم؛ فلاسفه و دانشمندان برزگی از این سرزمین به جهانیان عرضه شده اند. نبوغ و فراست ایرانیان همیشه مثال زدنی بوده است و اکنون و در این زمان نیک می دانیم که جهش در زمینه علم و دانش به راستی می تواند زمینه ساز پیشرفت کشور باشد و از این رو در تقویم ایران 25آذر به نام روز پژوهش به ثبت رسیده است و وزارت علوم تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را ، «هفته پژوهش و فناوری» نامید.
چراکه اساسی ترین ارکان گسترش علم و همچنین رشد و پیشرفت هر کشور پرداختن به مقوله تحقیق و پژوهش می باشد. موضوعی که می تواند زمینه ساز بزرگترین تحولات و جهش علمی یک کشور به شمار رود و از آنجایی که رکن اساسی و اصلی جامعه بشری محسوب می شود می توان با برنامه ریزی و تمرکز روی آن نتایج و تاثیرات شگفت انگیزی در جامعه مشاهده نمود.

برچسب ها: مریم پاسالار ، پژوهش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار