مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح آموزش سلامت در دوران بلوغ برای دانش آموزان مدارس عشایری و شبانه روزی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 12 April 2023

مرجان پناهی از تهیه بسته‌های بلوغ برای دانش‌آموزان دختر مدارس عشایری و شبانه‌روزی خبر داد و اظهار داشت: در کنار اهدای این بسته‌ها، ارائه آموزش به دانش‌آموزان و اولیا در خصوص سلامت در دوران بلوغ انجام خواهد شد.

وی افزود: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان زنان و زایمان و کارشناسانی که در زمینه بلوغ کار کرده‌اند به همراه گروهی از آموزش و پرورش با هدف ارائه آموزش به دانش‌آموزان و اولیا اجرا می‌شود.

پناهی تصریح کرد: تاکنون ۲۴۰ بسته بلوغ به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال تهیه شده است که اولویت ما در اهدای این بسته‌ها با مدارس مناطق محروم استان است.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به هدف‌گذاری بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری برای طرح آموزش سلامت در دوران بلوغ، ابراز داشت: این طرح از مدارس شبانه‌روزی آغاز شده و تا پوشش کامل جامعه هدف ادامه خواهد یافت.

وی با یادآوری اهمیت آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در خصوص بلوغ خاطرنشان کرد: بعضی دختران با موضوع بلوغ آشنا نیستند که در صورت آگاهی‌بخشی، آسیب‌های آن کاهش‌یافته و سبب تحکیم خانواده و کاهش آمار ناباروری خواهد شد.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار