نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
به گزارش تابناک تبریز؛ حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با ائمه جماعات، هیئات عزاداری، دسته جات شاه حسین گویان و انجمن های اسلامی مساجد تبریز، با تسلیت فاجعه منا، اظهار داشتند: ان شاء الله با نابودی ورژیم آل سعود و وهابیت، مقدمات رهایی حرمین شریفین از چنگال این مزدوران فراهم شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 11 October 2015


ایشان با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم/ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد، با طرح این سئوال که با وجود این که تمام آسمان ها و زمین و تمام قدرت ها در اختیار خداوند متعال قرار دارد، چه نیازی به کمک ما است؟، گفتند: خود خداوند هیچ نیازی به کمک ندارد ، اما دین خدا با یاری انسان ها احیاء می شود و خدای متعال اینگونه صلاح دیده است که توسعه و بقاء دین به توسط خود مردم صورت گیرد و این یک امتحان بزرگ الهی است.

نماینده آیت الله خامنه ای در آذربایجان شرقی،  بیان کردند: مردم باید دینی را که سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد را تقویت و احیاء کندف چرا که به وسیله دین است که ضامن بقای جامعه بوده و جلوی هرج و مرج ها را میگیرد.

ایشان با طرح سئوالی مبنی بر چگونگی کمک رسانی به دین خدا، گفتند: نصرت زبانی، مالی و جانی از جمله کمک ها به دین خداست که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزودند: تذکر زبانی و امر به معروف و نهی منکر بسیار اثر بخش بوده و باید تبدیل به یک فرهنگ شود و هیچ گونه هزینه مالی ندارد. اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیاء شود جلوی بسیاری از بدی ها و منکر ها گرفته خواهد شد.

ایشان، اشاره کردند: نتیجه امر به معروف و نهی از منکر در دراز مدت اثر بسیار مطلوبی دارد و نباید بلافاصله پس از این که به این واجب شرعی عمل کردیم و دیدیم که اثری ندارد، مایوس شویم. بدون هیچ گونه ترس و نا امیدی باید نسبت به احیاء این مهم اقدام کرد.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه کمک مالی از دیگر موارد نصرت دین خداست، افزودند: جبهه های مقاومت نیازمند کمک مالی مسلمانان جهان هستند و به خاطر جنگ در وضعیت اسفناکی قرار دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

ایشان، افزودند: مردم در بازسازی عتبات و عالیات کمک های زیادی می کنند اما باید اهم و مهم کرد و به مهمترین و ضروری ترین آن ها کمک کرد. امروز جبهه مقاومت اسلامی نیازمند کمک های مالی جهان اسلام هستند و کمک به این عزیزان ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نصرت جانی مهمترین و بالاترین مرحله از نصرت الهی است، گفتند: اگر نبودند مسلمانانی تا در جنگ های سپاه اسلام علیه جبهه کفر شرکت کنندف امروز خبری از اسلام نبود.

ایشان، افزودند: وجود امثال سردار شهید همدانی که جان خود را کف دست گرفته و با حضور خود در محور های عملیاتی به نصرت جانی دین خدا می پردازند و در این راه به فیض شهادت می رسند، اسوه و الگویی برای تمام مسلمانان جهان است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تصریح کردند: حواستان نسبت به تشیع لندنی جمع باشد، این ها به دنبال تفرقه و دو دستگی در جهان اسلام هستند و تبدیل به یک مصبیت شده است.

ایشان، افزودند: این جریان ضد اسلامی دارای بیش از ۱۶ شبکه ماهواره ای است که گرداندن این شبکه ها، بدون کمک مالی استکبار امکان پذیر نیست.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه، گفتند: گروهک تکفیری داعش از بین خواهد رفت به لطف پروردگار متعال و وعده ای که داده است حق ماندنی بوده و باطل از بین خواهد رفت و این وعده ای است که تخلف نمی پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :