مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از به‌کارگیری همه‌جانبه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال خبر داد و گفت، با «رشد تولید» در صنعت نیشکر، سال جدید، یک «سال شیرین» برای همگان خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ 26 March 2023

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از به‌کارگیری همه‌جانبه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال خبر داد و گفت، با «رشد تولید» در صنعت نیشکر، سال جدید، یک «سال شیرین» برای همگان خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری امروز شنبه (پنجم فروردین 1402)، شعار سال را نقشه راه صنعت نیشکر برشمرد که با تحقّق آن در سنگر تولید، گشایشی در حوزه اقتصاد و اشتغال در سطح منطقه ایجاد می‌شود.

وی ایجاد اشتغال و تولید را دو مؤلّفه صنعت نیشکر عنوان کرد و گفت، این صنعت با تولید بیش از 40 درصد شکر مورد نیاز کشور و اشتغالی بالغ بر ۲۶ هزار نفر به‌طور مستقیم، در مسیر اجرای شعار سال قدم برداشته است.

زیرساخت‌های تحقق شعار سال در صنعت نیشکر فراهم است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با بیان این‌که زیرساخت‌های تحقق شعار سال در صنعت نیشکر فراهم است، افزود، این صنعت با محصولات متنوّع، آماده ایفای نقش ویژه خود با محوریت شعار «رشد تولید و مهار تورم» است.

دکتر عبدعلی ناصری در ادامه به دستاوردهای صنایع جانبی و پایین دستی نیشکر اشاره کرد و این شرکت را با تولید محصولاتی متنوّع همچون الکل طبی، خمیرمایه، ام.دی.اف، خوراک دام، مصداق عینی حرکت در مسیر شعال سال دانست که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، در مسیر افزایش تولید گام برداشته است.

تکمیل زنجیره تولید؛ گامی برای تحقق شعار سال

 وی تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده را اقدامی مهم برای تحقق شعار سال برشمرد و بیان کرد، شرکت توسعه نیشکر با سرمایه‌گذاری‌های مؤثر در صنایع جانبی و راه‌اندازی صنایع پایین دستی همچون کارخانه تولید کاغذ، اسانس، کود فسفاته، تغلیظ ویناس و… قدم‌های مهمی در تنوّع بخشی به محصولات نیشکری برداشته و به موفقیت‌های ارزشمندی در رشد تولید دست یافته است.

ورود به بازار سرمایه زمینه‌ساز رشد تولید

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در بخش دیگری از سخنان خود، ورود نیشکر به «بازار سرمایه» را زمینه‌ساز رشد تولید در صنعت نیشکر عنوان کرد که با افزایش سرمایه و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، سبب تحوّل در حوزه تولید و اشتغال می‌شود.

ناصری ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی علیه‌السلام در رابطه با «امیدآفرینی»، گفت، صنعت نیشکر در عرصه‌های مختلف از جمله بومی‌سازی قطعات صنعتی و ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کیفی و کمی محصولات نیشکری پیشتاز بوده و در سال جدید نیز با افزایش تولید، ایجاد اشتغال و گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی، در مقابل دسیسه‌های یاس‌آفرینِ دشمنان، امیدزا خواهد بود.

برداشت 80 درصد مزارع نیشکر واحدهای هشتگانه

 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در بخش دیگری از سخنان خود به آمار برداشت نیشکر و تولید شکر اشاره کرد و گفت، تاکنون بیش از 80 درصد مزارع نیشکر در کشت و صنعت‌های هشتگانه با راندمانی مطلوب برداشت شده و از این میزان برداشت، 366 هزار تن شکر سفید تولید شده است.

بر اساس این گزارش، روند برداشت نیشکر تا اواخر فروردین امسال ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در مجموع حدود ۷۰۰ هزار تن شکر سفید از مجموع شکرهای خام تولیدی و شکرهای خام وارداتی تولید شود.

صنعت نیشکر روی ریل رشد و شکوفایی

ناصری در پایان سخنان خود، صنعت نیشکر را روی ریل رشد و شکوفایی دانست که در سال جدید در سایه عنایت الهی و همّت خانواده بزرگ توسعه نیشکر، این شکوفایی و رشد دوچندان خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار