رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز با بیان اینکه نیاز به بچه ماهی به عنوان مهمترین عامل تولید هرساله افزایش می یابد، گفت: تولید ۲۰ میلیون لارو کپور ماهیان و ۴۰ میلیون لارو ماهیان بومی در این مرکز هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 26 March 2023

منصور ویسی در گفت و گو با ایسنا، تکمیل و احیای سیستم آب گرم این مرکز با حمایت های اداره کل شیلات خوزستان را یکی از اقدامات مهم امسال دانست و اظهار کرد: با توجه به تحقق این امر و نگهداری مولدین کپور معمولی در دمای آب مناسب، تکثیر کپور معمولی پس از ۳ دهه، یکماه زودتر از موعد صورت گرفت.

وی افزود: هر ساله فصل تکثیر ماهیان گرمابی از نیمه دوم فروردین ماه شروع می شود و با توجه به شرایط دمایی تا اردیبهشت ماه ادامه دارد. در حالی که در سال گذشته از نیمه دوم اسفندماه اولین گونه کپور معمولی تکثیر شد و سپس به ترتیب ماهی آمور (ماهی سفید یا علفخوار)، ماهی فیتوفاگ (سیلور) و ماهی بیگ هد (سرگنده) تکثیر می شوند. 

ویسی وزن کشی ماهیان مولد، تعیین دوز تزریقی هورمون هیپوفیز به مولدین، تخم ریزی و نگهداری تخم ها در سیستم انکوباسیون، مراحل لاروی و تحویل به بخش پرورش جهت پرورش لارو را فرایند کار در سالن تکثیر این مرکز عنوان کرد.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز با بیان اینکه نیاز به بچه ماهی به عنوان مهمترین عامل تولید هرساله افزایش می یابد، تصریح کرد: تولید ۲۰ میلیون لارو کپورماهیان و ۴۰ میلیون لارو ماهیان بومی جهت رهاسازی و حفظ ذخایر منابع آبی استان و عرضه به بخش خصوصی هدفگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار