قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره اینکه تاکنون جسد 300 نفر از حجاج به ایران بازگردانده شده است، گفت: امکان بازگشت جسد برخی از حجاج به ایران نیست.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 11 October 2015
به گزارش تابناک قم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رسیدگی به حادثه‌دیدگان منا، اظهار کرد: در حج امسال شاهد دو حادثه مسجدالحرام و منا بودیم که برخی از حجاج در این دو حادثه کشته شدند.

وی افزود: از لحظات نخست وقوع این حادثه بعثه رهبری و دولت پیگیری‌های لازم را در خصوص وضعیت حجاج ایرانی انجام دادند که در روز چهارم موفق شدیم، در عربستان حضور پیدا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته برای عدم دفن حجاج در مکه و مدینه، گفت: پس از این رایزنی‌ها دیگر شاهد دفن حجاج ایرانی در مکه و مدینه نبودیم و اجسادی که هویتشان شناسایی شده تحویل گرفته شد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: تاکنون پیکر 300 نفر از حجاج ایرانی به ایران بازگردانده شده و پیکر 90 نفر از حجاج نیز در روزهای آینده به ایران فرستاده می‌شود و 65 نفر از حجاج نیز مفقود شده‌اند که در این میان برخی از اجساد حجاج را نمی‌توانیم به ایران بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه باید راهکارهای برای تسهیل اعمال حج ارائه شود، گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته، شرایطی مهیا شده است تا کشورهای اسلامی بیشتر در حج حضور داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در سال آینده به دلیل افزایش دما و جمعیت به طور قطع شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود، از همین رو دستگاه‌های نظارتی و دولت برنامه‌های را برای سال آینده تدوین خواهند کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار