براساس آخرین نقشه رنگبندی کرونایی شهرستان‌های کشور اهواز و هفت شهر دیگر خوزستان در وضعتی زرد کرونایی قرار گرفتند که این شرایط هشدار رییس مرکز بهداشت خوزستان را درپی داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 25 March 2023

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرهای اندیکا، باغملک، رامهرمز، امیدیه، بهبهان، اهواز ، کارون و آبادان در وضعیت زرد قرار گرفتند و شهرهای لالی، دزفول، اندیمشک، دزپارت، ایذه، مسجدسلیمان، هفتکل، گتوند، شوشتر، باوی، کرخه، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شوش، هندیجان، آغاجاری، رامشیر، بندرماهشهر ، شادگان و خرمشهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس این گزارش هیچ شهری در وضعیت نارنجی یا قرمز قرار ندارد.

هفته گذشته شهرستان‌های رامشیر، امیدیه، بهبهان، هندیجان، باغملک و اندیکا در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان روند افزاینده آمار شناسایی، بستری و فوتی کرونا در خوزستان همزمان با کل کشور و رنگ بندی جدید کرونا را نشان از وضعیت هشدار دهنده این بیماری خواند.

به گفته دکتر پژمان بختیاری نیا با توجه به دید و بازدید در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، برگزاری دورهمی ها و آیین های خاص و سفرهای نوروزی می تواند زمینه را برای گسترش ویروس کرونا فراهم کند و همچنین رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده نکردن از ماسک احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

وی بر لزوم دریافت دُز یادآور واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: فراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق آخرین دُز آنها گذشته و افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال به ویژه افراد دارای بیماری زمینه ای و ضعف ایمنی که ۶ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آنها سپری شده دُز یادآور را تزریق کنند.

بختیاری نیا ادامه داد: مردم به خصوص افراد دارای بیماری زمینه ای و با سن بالای ۶۰ سال در فضای بسته، میهمانی و دورهمی‌ها ماسک بزنند و تا حد امکان در فضای باز حضور یابند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اساس آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور از نظر کرونا تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۰ به ۱۳ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۳ به ۴۸ شهر افزایش یافت.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۸ به ۱۹۴ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۰۷ به ۱۹۳ شهر رسید.

وزارت بهداشت همچنان بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضاهای عمومی و همچنین تزریق واکسن تاکید دارد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز گذشته (چهارم فروردین ماه ) ۱۷ نفر بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۵۸۳ هزار و ۸۴۶ نفر و جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۱۷۲ رسید، تاکنون هفت میلیون ۳۴۳ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۵۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای همه گیری کرونا تا به امروز ۵۵ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۲۱۴ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۷۴ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۹۹۵ دُز رسید.

برچسب ها: ویروس کرونا ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار