رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: روند افزاینده آمار شناسایی و بستری همزمان با کل کشور در خوزستان و رنگ بندی جدید کرونا نشان از وضعیت هشدار دهنده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ 21 March 2023

پژمان بختیاری نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ۲ هفته گذشته همزمان با کل کشور موارد جدید شناسایی شده، بستری و فوتی کرونا در خوزستان افزایش یافته و تعداد شهرهای زرد به ۶ مورد رسید.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به ایام نوروز و در پیش بودن ماه مبارک رمضان، دورهمی‌ها، آیین‌ها و سفرهای نوروزی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی احتمال خطر را بالا می برد.

بختیاری نیا از مردم به ویژه افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای درخواست کرد در فضای بسته، حتی میهمانی و دورهمی‌ها ماسک بزنند و تا حد امکان درفضای باز حضور یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افراد علامت دار از جمله افراد دارای علائم تنفسی، گلودرد و سرفه در منزل بمانند تا علائم برطرف شود در غیر این صورت ویروس منتشر می‌شود.

وی درخصوص تزریق دُز یادآور واکسن تاکید کرد: افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق آخرین دُز آنها گذشته وافراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال به ویژه افراد دارای بیماری زمینه ای و ضعف ایمنی که ۶ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آنها سپری شده دُز یادآور را تزریق کنند.

بختیاری نیا با اشاره به اینکه پوشش دُز یادآور تاکنون مطلوب نبوده ست، توضیح داد: مراکز شبانه روزی در خوزستان فعال هستند و در هر شهرستان یک مرکز غیر شبانه روزی در نوبت صبح فعالیت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار