استاندار خوزستان گفت: عملکرد مدیران دستگاه ها در خصوص نحوه مبارزه با مواد مخدر ارزیابی و گزارش های ارائه شده آنها در ستاد مبارزه با مواد مخدر بررسی می شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 11 October 2015
عبدالحسن مقتدایی یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد:برای این منظور هیاتی تشکیل می شود که با حضور مدیران همان دستگاهها نحوه عملکردشان در همان دستگاه ارزیابی می شوند.

وی افزود: فرمانداران هر شهر نیز بهترین کارشناسان منطقه خود در این زمینه هستند و در اجرای برنامه های مبارزه با مواد مخدر در شهرستان خود بهتر از سایرین می توانند عمل کنند.

مقتدایی ادامه داد: فرمانداران باید با مشخص کردن مناطق آلوده به مواد مخدر برنامه ها و اعتبارات مبارزه با آن را تعریف و اجرایی نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر از کتابخانه ها و مراکز فرهنگی کمک گرفت.

استاندار خوزستان یادآور شد: اداراتی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه و بهزیستی که کارشان در گستره استانی است باید تولیداتی در خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر طراحی و تدوین نمایند.

وی همچنین بیان کرد: سازمان های مردم نهاد در فضای مجازی نیز تشکیل و به تبلیغ و مبارزه با مواد مخدر بپردازند.

در این نشست مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 140 تیم اجتماع محور در خصوص پیشگیری از اعتیاد در استان ایجاد شده است.

غلامرضا صدیق راد افزود: همچنین 96 کمپ در استان فعالند که خوزستان از این حیث بیشترین آمار را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در هر یک از این کمپ های ترک اعتیاد 33 معتاد در فرصت 21 روزه درمان و سم زدایی می شوند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: علاوه بر این همچنین 17 مرکز کاهش آسیب های اجتماعی و 190 مرکز درمانی در زمینه اعتیاد در استان فعالیت می کنند.

در ادامه این نشست مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان نیز گفت: 320 مبلغ در کارگاه های آموزشی در همه شهرستان های استان انتخاب شدند تا بتوانند در این مباحث کمک موثرتری انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بلک افزود: در روستاها نیز 400 مبلغ به صورت استقرار کوتاه مدت یا بلندمدت داریم و حدود سه هزار مبلغ در محرم و صفر کار تبلیغ را انجام می دهند که در مباحث پیشگیری از اعتیاد می توانند موثر باشند.

وی گفت: چنانچه بخواهیم مباحث پیشگیری از اعتیاد در مکان ها و نقاط ویژه توسط مبلغان مطرح شود، لازم است که این نقاط شناسایی و به مبلغان معرفی شوند.

در این شورا فرمانداران شهرستان های باوی و کارون گزارش هایی از برنامه ها و عملکرد خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر ارائه دادند و مقرر شد که نقاط آسیب دیده در هر یک از شهرستان ها شناسایی و معرفی شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار